.

Saturday 18 October 2014

Sembelit Di Kalangan Bayi Dan Kanak-kanak



Sembelit Di Kalangan Bayi Dan Kanak-Kanak


Sembelit!!

Antara tanda-tanda bayi atau kanak-kanak mengalamai masalah sembelit ialah bayi atau kanak-kanak itu menangis atau menunjukkan reaksi resah atau tidak selesa ketika membuang air besar. Bagi kanak-kanak yang lebih besar dan sudah pandai bercakap pula, mereka akan memberitahu ibu bapa atau penjaga bahawa mereka mengalami kesakitan ketika meneran untuk membuang air besar. Najis bayi atau kanak-kanak yang sembelit ini berketul-ketul seperti biji kacang.

Bagi bayi atau kanak-kanak yang mengalami sembelit ini, kekerapan mereka membuang air besar menjadi kurang. Ada kalanya hanya 2 atau 3 kali seminggu dan ada juga kes yang pernah di adukan kepada saya hanya sekali seminggu!!

Sebagai ibu bapa, sudah pasti kita akan berasa risau dengan keadaan seperti ini. Namun begitu, jangan mudah berputus asa. anyak petua dari orang lama-lama bagi mengatasi masalah sembelit ini.

Masalah sembelit ini biasanya berpunca daripada susu formula. Jarang sekali kita dengar anak-anak yang di beri susu ibu, mendapat masalah sembelit ini. 

Antara petua yang boleh di amalkan ialah memberi anak-anak memakan buah-buahan seperti pisang dan betik. Sekiranya masih tidak berubah dan masalah tidak juga berkurangan, anda boleh mencuba Mealshakes


Sempena bulan Oktober 2014 ini, Shaklee menawarkan mealshakes dengan pembelian yang menarik. Beli 3 canisters mealshakes anda boleh mendapatkan 1 canister secara PERCUMA!

Untuk mengetahui khasiat yang terdapat di dalam mealshakes, anda boleh membacanya di dalam entri Khasiat Mealshakes Shaklee ini.

Untuk tempahan mealshakes melalui online, anda boleh klik pada link ini>>> Order Mealshakes Shaklee


**This statements have not been evaluate by the food & drugs administration. these product are not intended to diagnose,treat, cure or prevent any disease** 

 BERMINAT UNTUK PERTANYAAN @ TEMPAHAN PRODUK BOLEH HUBUNGI SAYA PUAN NURSIMATUN MD YUSOF 012-3789284 (CALL/SMS/WHATSAPP/TELEGRAM) FB PAGE:- MAMA GOJES SHOPPE EMAIL:- nursimatun@gmail.com

2 comments:

  1. Memng menderita kalau kita sendiri yang sembelit kan? Apatah lagi anak-anak yang sembelit. Melecet di bahagian sulit adalah suatu yang pasti. Oh sayu hati... Jadi anda sememangnya WAJIB bagi anak anda Meal Shakes ni ya..


    Bagi pencerahan pada Cik abang anda...
    http://sihatcunmelecun.blogspot.com/2014/10/kanser-prostat-mampu-membunuh.html

    ReplyDelete
  2. Kesian betul kalau bayi kena sembelit. Tak sampai hati nak tengok mereka..

    Vitamin Terbaik Untuk Ibu Berpantang Selepas Bersalin

    ReplyDelete