.

Thursday, 2 October 2014

Beza Soya GMO Dengan Non-GMO: ESP Shaklee Terbaik!





Beza Soya GMO Dengan Non-GMO: ESP SHaklee Terbaik!


Assalamualaikum semua....

Tahukah anda jenis soya yang anda minum selama hari ini?? Adakah ia soya GMO (Genetically Modified Organism) atau soya Non-GMO (Non-Genetically Modified Organism)?
Apa beza kedua-dua jenis soya ini? Pasti banyak persoalan yang bermain di minda anda bukan? Jom kita baca selanjutanya mengenai kedua-dua jenis soya ini.

Soya GMO

Soya GMO bermaksud soya yang di hasilkan melalui teknik kejuruteraan genetik iaitu teknik bioteknologi penggabungan gen. Ia adalah proses pengambilan gen dari satu spesis dan memasukkan ke dalam spesis yang lain untuk mendapatkan hasil suatu bentuk sifat atau ciri-ciri spesis yang diingini. Ini bermakna ia telah di ubahsuai dari keadaan asalnya.

Tumbuhan atau haiwan yang bersifat GMO ini banyak mempunyai kesan sampingannya. Antaranya ialah:-
*Mengandungi toksin
*Bertindakbalas dengan keadaan cuaca secara berbeza
*Mengandungi sama ada terlalu banyak atau terlalu sedikit nutrien
*Menjadi berpenyakit atau rosak dan kemudiannya mati

Kajian yang di jalankan terhadap haiwan yang di beri makan tumbuhan GMO mendapati:-

1) Ketumbuhan sel berpotensi pra-kanser
2) Kerosakan sistem imunisasi
3) Otak, hati dan testikel yang lebih kecil
4) Kemerosotan separa atau peningkatan kepadatan hati
5) Bentuk sel nukleus yang ganjil
6) Lain-lain anomali yang tidak dapat diterangkan, kehamilan palsu dan kadar kematian yang lebih tinggi

Soya Non-GMO

Soya Non-GMO bermaksud soya yang di hasilkan tidak diubahsuai secara teknik genetik. Ini bermaksud soya tersebut tidak di campur dengan bahan kimia yang boleh memudaratkan kesihatan.

Kebiasaannya tumbuhan yang tidak organik akan di bekalkan baja kimia untuk membatu tumbesarannya. Bahan kimia inilah yang sangat berbahaya dan memberi kesan sampingan. Contoh baja yang selalu di gunakan untuk tanaman ialah nitrat. Kandungan nitrat yang tinggi dalam tanaman akan mengakibatkan kanser

Kacang soya GMO adalah lebih murah berbanding non-GMO dan yang pastinya ESP Shaklee berbeza dari soya jenama lain di pasaran! Inilah yang dikatakan " Shaklee's different ".



Bagi mereka yang masih was-was dengan ESP anda harus membuat lebih banyak kajian mengenai soya ini. Ada perbezaannya antara soya GMO dan soya Non-GMO. Baca 7 kriteria soya yang selamat sebelum membeli kacang soya di pasaran ye.. Jangan beli sembarangan. Yang pasti ESP soya tergolong dalam Non-GMO tau... 



Bulan oktober ini Shaklee menawarkan pembelian hebat bagi ESP... Bali 6 canisters dapat percuma 1 canister. Bukan itu sahaja, anda juga layak mendapat keahlian percuma! Sangat menarik. Rugi jika anda melepaskan peluang ini.

Bagi anda yang berminat untuk membeli sendiri ESP ini, boleh klik pada link ini Saya Nak Beli Sendiri ESP untuk tempahan.






**This statements have not been evaluate by the food & drugs administration. these product are not intended to diagnose,treat, cure or prevent any disease** 

 BERMINAT UNTUK PERTANYAAN @ TEMPAHAN PRODUK 
BOLEH HUBUNGI SAYA PUAN NURSIMATUN MD YUSOF
 012-3789284 (CALL/SMS/WHATSAPP/TELEGRAM)
 FB PAGE:- MAMA GOJES SHOPPE 
EMAIL:- nursimatun@gmail.com




6 comments:

  1. Jangan lewatkan promosi Esp sekarang juga.....anda akan merasakan kelainan Esp jika dibandingkan dengan produk lain.....

    ReplyDelete
  2. ooo..thank you for sharing, nice info

    http://bit.ly/1vvEjb3

    ReplyDelete
  3. dan ramai juga main pukul rata je ckp soya ni tak elok, pdhl diorang tu xtau pn yg x eloknye tu yg GMO, bukan mcm esp yg non-GMO..

    SEORANG IBU? Jemput Baca -->> TIPS ATASI MASALAH ANAK SUKAR MAKAN

    ReplyDelete
  4. ramai tak faham psl soya ni..main fitnah je kan..huhu

    Yeayy…Harga Minyak Naik Lagi

    ReplyDelete
  5. untung tau beli bulan promosi nie...ESP sangat best!!

    jom baca >>>
    http://superdupersupplement.blogspot.com/2014/10/cegah-masalah-darah-tinggi.html

    ReplyDelete