.

Friday 29 August 2014

Ya Saya Sudah Jatuh Cinta Dengan Shaklee




Sebenarnya kali ini saya cuma ingin berkongsi pengalaman saya menggunakan produk Shaklee, ya pengalaman saya sendiri sebagai pengguna Shaklee yang baru beberapa bulan mencuba produk-produk Shaklee. Untuk pengetahuan semua, sebelum saya kenal Shaklee, jatuh cinta dengan produk Shaklee, saya sememangnya orang yang tak pentingkan kesihatan. Saya tak suka ambil makanan tambahan apatah lagi supplement-supplement yang perlu dimakan setiap hari. Pada saya itu semua merugikan duit. Yaa bila usia muda 23,24 tahun kita masih energetik masih penuh tenaga, tak mudah penat bila melakukan banyak kerja berat. Malahan tak tidur sepanjang malam menyiapkan assignment juga tak menjadi masalah kerana tenaga orang muda kan. Tapi bila usia menginjak ke hujung 20an, saya mula rasa perbezaan. Mudah cepat letih, mudah mengantuk di tempat kerja. Suami kadang-kadang selalu tanya "awak sakit ke?" bila tengok muka saya yang asyik pucat neh..alahaiii sedih sangat tau, usia baru dihujung 20an tapi muka dan tenaga dah macam umur dekat 40 lebih gaya nya. Saya nekad I need to change!

perkara pertama  yang saya mula-mula buat adalah berhenti makan junk food. Yes! Junk food. saya sememangnya penggemar junk food tahap kipassusahmati. Asam-asam semua saya tinggal sebab saya tahu ia tak elok untuk kesihatan dalaman saya sebagai wanita. Keropok dah jarang makan, kadang-kadang bila suami ajak, saya makan sikit, tapi takdelah macam dulu tau, kalau dulu 3 bungkus saya sorang boleh abis. hehehe...

Pada permulaan sebelum saya mencuba produk Shaklee saya memang tak berapa yakin, saya sekadar nak mencuba, seronok baca testimoni yang beribu di internet tentang keberkesanan produk Shaklee. Supplement Shaklee pertama yang saya cuba adalah Lecithin, Herb-lax, Omega Guard dan Cinch, tujuan saya mencuba empat produk neh adalah untuk turunkan berat badan saya. Start bulan puasa tau, haaa semangat sangat nak kuruskan badan untuk hari raya yang bakal menjelma. Saya memang konsisten, pagi-pagi bangun sahur dengan Cinch, yes saya akui saya suka Cinch sebab Cinch memang membuatkan perut saya kenyang sepanjang hari ketika berpuasa. Kalau tahun-tahun sebelum ini, jam 10 pagi perut saya akan mula lapar, tapi tahun ini tidak lagi..Wahh saya teruja..betul-betul berkesan ke Shaklee neh.  Bila nak berbuka,saya  mulakan dulu dengan lecithin, InsyaAllah memang waktu berbuka tak banyak yang saya makan,sebab Lecithin turut bantu kawal selera makan saya. Baguskan. Dan di sebelah malam pulak sebelum tidur memang saya akan telan 2-3 biji Herb-Lax untuk membantu perut saya menghadam segala benda yang telah saya telan waktu berbuka tadi. Esoknya jangan cakap la, memang mudah sangat tau untuk membuang segala isi perut. Perut rasa kosong, rasa selesa. Buncit di perut pun makin surut. Betullah kata orang, bila badan makin ringan kita pon makin happy. Ditambah pulak dengan pengambilan Omega Guard 2 biji sehari, tenaga seharian saya tak pernah berkurangan walaupun di bulan puasa.

Sepanjang selama sebulan berpuasa tuh, saya berjaya kurangkan 5 kilogram. Ya mungkin pada sesetengah orang 5 kilo tuh sikit, tapi bagi saya yang sememangnya tak buat apa-apa senaman 5 kilo tuh merupakan jumlah yang banyak. Hingga sekarang saya masih konsisten dengan pengambilan supplement-supplement di atas.

Bonus! orang lain dapat bonus raya, saya pon dapat bonus raya dari Shaklee. Bukan duit tau, tapi kulit saya makin putih dengan pengambilan konsisten supplement Shaklee. Kulit saya neh sebenarnya memang jenis mudah burn, bila ada aktiviti padang maklumlah cikgu sekolah , kulit dah macam udang kena panggang atas api, punyalah merah. Dan yang paling bestnya kesan burn di kulit muka tuh punyalah susah nak hilang, mau dekat 3, 4 bulan jugak baru boleh dapat semula kulit sekata. Ini memang bawaan family saya, adik-adik saya termasuk mak saya memang kulit jenis mudah berbelang akibat panas matahari. Rentung tau..tapi itu yang best bila makan supplement shaklee saya mula perasan kulit saya dah tak burn. Wahhh biar betik, bila tengok di cermin kulit muka lebih cerah dari dulu dan tiada kesan berbelang walaupun lama berada di bawah cahaya matahari. Perasaan time tuh punyalah gembira kalahkan Ana dalam cerita Frozen yang seronok menari dan menyanyi. hahaha.. paling best bila balik kampung, adik-adik mula tanya:

 "eh hang pakai produk pencuci muka apa? "
  "awat muka makin putih? " 

Tak lama lepas tuh saya add on plak Sustained Release Vitamin C dari Shaklee. Konon untuk bagi mantap lagi lah regimen penjagaan muka neh. Ahaaa serius tak sia-sia add-on, dah la harga tak mahal mana, boleh pulak bertahan selama 6 bulan penggunaan tau. Dan yang paling bestnya lepas consume sustained release vita-c jerawat memang tak berani hinggap kat kulit muka. Kalau dulu waktu datang bulan memang akan adalah seekor dua cik jerawat batu bertenggek di wajah, tapi sekarang alhamdulillah dengan izin Allah memang dah takde jerawat yang singgah walaupun ketika datang bulan. Lagi best dengan vitamin C neh ialah saya boleh buat face mask. Ketuk ketuk ketuk bagi hancur dengan sudu, letak sikit air bagi kembang then tempek kat muka..Tadaaaa senang yakmattt..lepas cuci muka memang kulit muka sangatlah lembut. Kuku pon jadi makin kuat tau, tak mudah patah.

Nak tahu tak, rambut saya pon dah tak gugur lagi. Dulu rambut saya neh kalahkan pesakit kanser, memang terlampau banyak sangat gugur hari-hari. Suami pon tegur sebab kat lantai rumah terlampau banyak rambut yang berguguran. Saya siap beli shampoo Bawang gambo Jackie Chan tau semata-mata nak bela rambut agar tak gugur, tapi bila start makan supplement Shaklee, saya perasan memang rambut dah tak gugur. Tak payah sapu lantai rumah hari-hari :)

But best of all Shaklee effect yang saya alami adalah di kaki saya. Ada apa di kaki saya? sebenarnya sejak hampir 8 tahun lepas kaki saya ada satu tompok besar jangkitan kulat. Yaa jangkitan kulat di bahagian depan betis kaki. Jangkitan ini makin lama makin membesar kawasannya di kaki saya. Lagi di garu lagi merebak. Memang lah tak sakit, tapi gatal sangat. Kadang-kadang bila garu sampai terluka kaki saya dibuatnya. Dahla gatal, rupa nya memang sangat lah tak sanggup tengok. Buruk sangat. Dah macam kawasan kudis buta pun ada. Suami saya sampaikan nak bawa pergi ke hospital pakar kulit untuk buat pemeriksaan, tapi saya asyik menolak sebab malu nak tunjuk ke doktor kaki yang buruk tuh. Dulu pon bukan tak pernah pergi ambil ubat hospital, bila tunjuk kat doktor, doktor tuh tak tengok pon dari dekat apatah lagi nak sentuh. Tersentuh tau hati kita teruk sangat kot kesan menggaru di kaki kita neh..ahahaha... doktor sekadar bagi ubat gatal dan ubat sapu, tapi masih belum berjaya menghilangkan jangkitan kulat di kaki saya. Mmmm sedih betul.

Tak lama lepas mengamalkan produk suppement Shaklee saya mula perasan jangkitan kulat di kaki saya BERKURANGAN! Ya Allah gembiranya hati neh memang tak dapat nak bendung. bertahun rasanya saya cuba pelbagai ubat dari hospital dan klinik masih belum sembuh kaki ini. Dengan bantuan Allah, bila makan supplement shaklee turut effect ke jangkitan kulat di kaki saya. Jangkitan kulat tuh dah makin kurang, kulit di kawasan jangkitan makin sekata. Kulit dah tak luka-luka berdarah. Saya bersyukur sangat sebab Allah pertemukan saya dengan ubat yang boleh menyembuhkan jangkitan kulat di kaki saya.

Now bila saya fikir-fikir balik tentang semua kebaikan produk shaklee yang telah saya cuba dan saya rasai sendiri perubahannya, saya senyum sorang-sorang. Bagus produk neh, saya bukan promote produk neh sebab saya jual produk neh, saya promote kerana saya nak berkongsi kebaikan produk yang saya sendiri alami. Yea saya akui saya sudah jatuh cinta. Jatuh cinta dengan produk Shaklee..

Alhamdulillah...

Credit To :- Azmalinda









**This statements have not been evaluate by the food & drugs administration. these product are not intended to diagnose,terat, cure or prevent any disease** BERMINAT UNTUK PERTANYAAN @ TEMPAHAN PRODUK BOLEH HUBUNGI SAYA PUAN NURSIMATUN MD YUSOF 012-3789284 (CALL/SMS/WHATSAPP/TELEGRAM) FB PAGE:- MAMA GOJES SHOPPE EMAIL:- nursimatun@gmail.com

0 comments:

Post a Comment