.

Monday 25 August 2014

APA YANG BAGUS DENGAN SUSTAINED RELEASE VITA-C PLUS?



Nak cerita lagi pasal Vitamin C, tapi kali ni Sustained Release Vita-C Plus pula. Yang sebenarnya SR Vita-C Plus adalah diekstrak daripada kanji jagung supaya untuk mengurangkan keasidannya kepada perut, tidak seperti Vitamin C yang lain yang diekstrak daripada oren dan lebih berasid sehingga kadang-kadang menyebabkan pedih perut.

Selain itu, SR Vita-C Plus juga dilengkapi dengan 120mg bioflavonoids bagi meningkatkan fungsi vitamin C serta mencegah pengoksidaan vitamin C. Tapi sebelum itu, apa kata kita baca manfaat utama Vitamin C ini.


Apakah Manfaat utama Vitamin C?



Mencantikkan kulit


Pengambilan Vitamin C setiap hari dapat membantu anda mendapatkan kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukkan pigmentasi. Pigmen adalah penyebab utama pembentukan jeragat.


Membentuk Kolagen


Ia dapat merangsang pembentukan kolagen yang mana kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan.



Memperbaiki simptom Pendarahan


Kekurangan Vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam dikulit, lambat pulih dari kecederaan, kulit kering, ruam dan kulit kasar.



Peningkatan Sistem Imun


Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, megukuhkan sistem imun, peningkatan pemulihan alergi hidung, kulit dan asthma, dan juga mengurangkan simptom selsema.



Memperbaiki Insomnia


Ia dapat memperbaiki insomnia, stress dan masalah keresahan.



Mengekalkan Kolesterol Sihat


Ia dapat mengurangkan kolesterol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghalang pendarahan dalam hidung, pendarahan serebral dan skurvi.




Siapa pula yang memerlukan Vitamin C?


  • Perokok - kerana 1 batang rokok boleh melupuskan 50-100mg vitamin C
  • Orang yang mudah stress kerana stress akan mempercepatkan penyusutan Vitamin C dalam badan.
  • Orang yang makan pil perancang sebab pil perancang juga akan menyerap Vitamin C dan mengakibatkan pengurangan Vitamin C dalam badan dengan cepat.
  • Orang yang ingin mencantikkan kulit atau yang mempunyai masalah kulit seperti jerawat atau eczema memerlukan Vitamin C untuk membina kolagen kulit yang sihat dan memperbaiki tisu kulit.
  • Semua orang yang menginginkan kesihatan tubuh badan yang baik kerana Vitamin C menyokong sistem Imun dalam badan dan mengurangkan selsema yang berpanjangan.

Jadi, apakah yang berbeza mengenai SR Vita-C Plus dengan jenama Vitamin C yang lain?


  • SR Vita-C Plus ini unik kerana formula sustained release dan dengan tambahan formula bioflavonoid.
  • Sustained (or, Time) Release ialah satu proses di mana vitamin diformulasi khas agar ia kekal di dalam badan selama 5 jam dan dilepaskan perlahan-lahan iaitu sebanyak 500mg setiap berjam dan seperti memakan 1 setengah biji oren dalam satu jam. 
  • Merupakan sebatian tumbuh-tumbuhan semulajadi, dan bertindak sebagai pigmen tumbuhan dan agen antioksida. kuasa utama bioflavonoid adalah sifat antioksida yang bertindak sebagai agen anti penuaan, keradangan dan mengekalkan kesihatan badan.
  • Vitamin larut air (B-Complex dan Vitamin C) adalah seperti namanya, mudah larut di dalam air (sebab tu dinasihatkan pengambilan air yang mencukupi apabila mengambil suplemen), dan, ianya tidak boleh disimpan di dalam badan.
  • Sustained Release suplemen boleh menawarkan kesan vitamin yang optimum, meminimumkan kehilangan vitamin dalam proses penguraian (perkumuhan), serta menstabilkan paras darah waktu siang dan malam.



Inilah dia Sustained Release Vita-C Plus yang memang super awesome ni. Rugi sangat kalau tak dapatkan satu botol untuk setiap rumah kan. Dahla harganya tak mahal, tak sampai RM 0.50 pun sebiji, tahan sampai 6 bulan tu. Berbaloi-baloi kan? Jom dapatkan sekarang.


1 TABLET SR VITA-C PLUS = 7 BIJI OREN 



Berminat?


Nak dapatkan  Sustained Release Vita-C Plus atau Suplemen Shaklee yang lain?

Hubungi saya sekarang! Hanya tindakan bijak anda sekarang mampu merubah kesihatan anda dan orang-orang kesayangan anda pada masa hadapan.

Dapatkan produk Shaklee pada harga ahli dengan mendaftar sebagai AHLI SHAKLEE. Penjimatan seumur hidup menanti anda.

Credit to :- Sakinah








**This statements have not been evaluate by the food & drugs administration. these product are not intended to diagnose,terat, cure or prevent any disease**
 BERMINAT UNTUK PERTANYAAN @ TEMPAHAN PRODUK
 BOLEH HUBUNGI SAYA PUAN NURSIMATUN MD YUSOF
 012-3789284 (CALL/SMS/WHATSAPP/TELEGRAM)
FB PAGE:- MAMA GOJES SHOPPE
EMAIL:- nursimatun@gmail.com

0 comments:

Post a Comment