.

Monday 25 August 2014

Ramuan semulajadi VIVIX SHAKLEE


Salam sahabat maya.. sekali lagi kita bertemu di alam maya ini..

Kali ni nak kongsikan bersama korang ramuan VIVIX.. VIVIX biasanya orang cerita pasal kandungan anggurnya.. Kandungan muscadine Grape nye selalu menjadi topik utama dan bualan penggunanya. Memang kandungan anggur ni lebih terkenal sebangai salah satu ramuannya kerana rasa VIVIX tu sendiri memang masam-masam kelat macam anggur hitam tu..

Ramuan lain yang tak kurang pentingnya dan mengandungi pelbagai sumber vitamin dalam VIVIX adalah purple carrot. kalau dalam bahasa kita lobak ungu! rasanya dalam hidangan makanan kita seharian.. ada ke lobak ungu ni jadi pilihan?

purple carrot ni ialah sumber terbaik vitamin A dan mengandungi phytokimia termasuk carotenoids, phebolics, polyacetylenes, isocoumarins dan sesquiterpenes. nama-nama saintifik ni bukan suka-suka je aku guna tau! semua ni adalah dari sumber rujukan sahih. Semua tentang kandungan purple carrot. 

Satu lagi kandungan pentingnya adalah athyhocyanins iaitu antioksidan yang mujarab. Athyhocyanins adalah antioksidan utama dalam carrot yang berwarna ungu-kuning dan ungu-oren. carrot ungu-kuning mengandungi kapasiti anti oksidan paling banyak dalam semua jenis carrot. asid klorogenik ini dipercayai bertanggungjawab mengurangkan diabetes yang dikaitkan dengan pengambilan kopi. 

kajian ke atas athyhocyanins dewasa ini juga telah mempamerkan banyak aktiviti biologi, termasuk antioksiden, anti radang, anti-mikrobial dan anti-carcinogen. Tambahan pula ia juga memamerkan kesan kepada saluran darah, platelet dan lipoprotin yang berkebolehan mengurangkan risiko penyakit koronari jantung.


so.. tu sebab VIVX didapati sesuai untuk mengawal diabetes dan juga kearah penjagaan jantung yang sihat...



 
 
 
Credit to :- Norlyda










**This statements have not been evaluate by the food & drugs administration. these product are not intended to diagnose,terat, cure or prevent any disease**

BERMINAT UNTUK PERTANYAAN @ TEMPAHAN PRODUK
BOLEH HUBUNGI SAYA PUAN NURSIMATUN MD YUSOF
 012-3789284 (CALL/SMS/WHATSAPP/TELEGRAM)
FB PAGE:- MAMA GOJES SHOPPE
EMAIL:- nursimatun@gmail.com

0 comments:

Post a Comment