.

Friday 29 August 2014

BAHAYA SEMBELIT




 

Assalamualaikum..


Hari ini Nisah nak cerita bahaya sembelit kepada diri anda. Siapa yang pernah mengalami sembelit yang teruk??
Rasanya setiap orang pernah mengalami sembelit kan. Nisah pernah kena selepas bersalin. MasyaAllah teruk nye rasa. Hanya kita je rasa perasaan tak dapat membuang tu. Rasa nak nangis pun ada. Rasa sakit pun ada. Rasa tidak sedap perut pun ada. Anda tahu tak, yang sembelit membahayakan tubuh badan kita. jangan buat main-main yer.. Jom kita lihat dulu bahaya sembelit..


BAHAYA SEMBELIT


Jika anda selalu mengalami masalah sembelit, anda jangan ambil mudah yer. Jikan anda sering sembelit dan tidak cepat-cepat mengatasinya, anda sebenarnya mengalami kerugian yang besar. Khasiat dari pengambilan makanan yang sihat tidak dapat diserap oleh badan. Maksudnya, anda makan apa-apa pun tetapi tidak bernilai kerana badan anda dipenuhi dengan toksin dan tidak dapat meyerap khasiat daripada makanan tersebut.  Toksin dalam aliran darah akibat sembelit boleh menimbulkan beban kepada organ hati untuk menjalankan detoksifikasi secara berkesan dan boleh menyebabkan nutrien tidak sampai kepada sel yang memerlukannya .

Sembelit juga menyebabkan bahan bertoksik tidak dikeluarkan daripada tubuh badan secara cekap. ini akan menyebabkan peningkatan paras molekul radikal bebas. Najis yang mengeras akibat  sering mengalami sembelit menyebabkan ia mudah melekat pada dinding usus besar dan boleh menyebabkan usus tersumbat.

Sembelit didapati mampu menyebabkan pembentukan kanser usus besar. Ia dikaitkan juga dengan pembentukan diverticulosis (kantung terbentuk pada dinding kolon tanpa berlaku keradangan) dan apendiks mengalami keradangan. Sembelit bukan sahaja dipercayai boleh menyebabkan kanser kolon namun kanser pada bahagian tubuh yang lain. Pernah terjadi seorang penghidap kanser otak yang dipercayai berpunca tidak mengatasi sembelit yang dialaminya selama berdekad-dekad.

Seperti dinyatakan di atas, sering sembelit dan mengalaminya secara berpanjangan menyebabkan bahan bertoksin mengitari seluruh tubuh. DNA tidak dapat berfungsi secara sempurna. Ia menyebabkan antara lain gangguan pembentukan pelbagai jenis enzim termasuk enzim detoksifikasi.
Detoksifkasi yang tidak cekap menyebabkan sel bersifat asid. Ia menyebabkan berlaku kekurangan oksigen di dalam sel di mana keadaan ini amat kondusif untuk pertumbuhan sel-sel kanser.

Ha ahhh.. Jangan anda ingat sembelit tu hanya perkara biasa. sembelit bukan boleh buat main-main yer. Pelbagai penyakit boleh datang dengan hanya anda mengalami masalah sembelit. Macam mana anda nak atasi masalah sembelit tersebut? Anda mesti mengambil makanan yang bersera tinggi setiap hari  dan meminum air yang secukup nya.  Tetapi ada juga yang kata, saya dah ambil sayur dan buah setiap hari. Dah minum air yang cukup tetapi tetap sembelit. Anda boleh cuba alternatif lain untuk mengatasi masalah anda itu. Anda boleh mencuba HERB-LAX SHAKLEE.


Pengalaman Rakan Nisah yang mengalami sembelit, dia sangat berpuas hati dengan penggunaan HERB-LAX. Kalau dulu, susah sangat dia nak membuang. Tetapi sejak mengamalkan HERB-LAX, setiap hari dia membuang dengan lancar.




KELEBIHAN HERB-LAX


- merawat sembelit
- menyokong kesihatan pergerakan usus dan membersihkan usus
- menyokong fungsi penafasan dan melegakan kahak.
- Bantu ketidakhadaman.
- Merawat sakit yang melibatkan masalah pencernaan dan perkumuhan oleh buah pinggang
- Menggalakkan penyusuan ibu.
- Menggalakkan penurunan berat badan dengan mengawal nafsu makan.
- Melegakan ketegangan akibat haid.
- Galak pencernaan yang sihat.
- Hilangkan rasa sakit perut, angin, rasa penuh, dan pedih ulu hati.
- Mengeluarkan gas atau angin dari badan.
- Merawat sakit tekak dan bengkak dalam sistem penafasan.
- Mengempiskan perut


Credit to :- Hanisah




**This statements have not been evaluate by the food & drugs administration. these product are not intended to diagnose,treat, cure or prevent any disease**

 BERMINAT UNTUK PERTANYAAN @ TEMPAHAN PRODUK
 BOLEH HUBUNGI SAYA PUAN NURSIMATUN MD YUSOF
012-3789284 (CALL/SMS/WHATSAPP/TELEGRAM)
FB PAGE:- MAMA GOJES SHOPPE
 EMAIL:- nursimatun@gmail.com

0 comments:

Post a Comment