.

Tuesday 19 August 2014

Wajib tahu!!! Apa Itu Silica Gel?






Bahaya Silica Gel kepada manusia


Apa itu SILICA GEL?

Silical gel adalah biji2 halus seperti kaca yang selalu kita jumpa dalam kotak2 kasut, beg2 tangan & juga dalam botol2 vitamin sintetik. Ia di perbuat daripada natrium silikat. Ia berfungsi untuk menyerap lembapan yang terdapat di udara di mana jika ia di biarkan untuk jangka masa yang agak lama akan menyebabkan pertumbuhan kulat & akan merosakkan barangan tersebut. 

Setiap vitamin yang di hasilkan secara semulajadi tidak memerlukan silica gel. Kerana itulah vitamin2 Shaklee TIDAK mengandungi silica gel ini. Itulah bezanya antara vitamin yang di hasilkan secara semulajadi mahupun tidak.

Kerana itulah vitamin2 Shaklee harganya lebih mahal berbanding vitamin2 sintetik yang di jual di farmasi. Namun begitu, ia sangat berbaloi dengan hasil yang anda akan perolehi. 

Jadi, tunggu apa lagi?? Jom semak botol2 vitamin anda di dapur tu?? Ada silica gel @ tidak. Kini, anda pasti sudah boleh membezakan vitamin semulajadi dengan yang sintetik...

Selamat beramal :)




**This statements have not been evaluate by the food & drugs administration. these product are not intended to diagnose,terat, cure or prevent any disease**
BERMINAT UNTUK PERTANYAAN @ TEMPAHAN PRODUK
 BOLEH HUBUNGI SAYA PUAN NURSIMATUN MD YUSOF
012-3789284 (CALL/SMS/WHATSAPP/TELEGRAM)
FB PAGE:- MAMA GOJES SHOPPE
EMAIL:- nursimatun@gmail.com

0 comments:

Post a Comment