.

Friday 29 August 2014

9 Manfaat Utama Zinc Complex



 Ok, hari ni nak bercerita mengenai suplemen Shaklee yang paling murah harganya satu botol, iaitu ZINC COMPLEX. Kalau nak tahu, Zinc Complex Shaklee dirumus daripada zinc glukonat semulajadi yang bergabung  dengan nutrian semulajadi yang lain seperti Kalsium untuk menghasilkan zinc yang lebih mudah untuk di serap oleh tubuh manusia.

manfaat utama zinc complex

APAKAH MANFAAT UTAMA ZINC COMPLEX?

Penting ke pengambilan zinc kepada kita? Berikut disenaraikan beberapa manfaat utama zinc kepada tubuh manusia.

Mengaktifkan 200 Jenis Enzim.


Zinc berkebolehan untuk menggabungkan DNA, RNA dan protein seterusnya merangsang pertumbuhan semula sel. Ia juga mengaktifkan lebih 200 jenis enzim di dalam tubuh kita untuk metabolisme gigi dan pertumbuhan para remaja.

Membentuk Kolagen.


Membantu pembentukan protein dan kolagen untuk pertumbuhan dan perkembangan kulit, kuku dan organ.

Membaiki Tahap Diabetes.


Membantu pengeluaran insulin, mengekalkan fungsi insulin dan seterusnya memperbaiki tahap diabetes.

Meningkatkan Sistem Imun.


Membantu pengeluaran kelenjar thymus, kelenjat thymus meningkatkan sistem imunisasi dengan pengeluaran T-cells untuk menentang kanser dan menghalang jangkitan penyakit.

Mempercepatkan Proses Pemulihan Luka.


Membantu mempercepatkan proses pemulihan luka dalaman dan luaran, pemulihan selepas pembedahan, membaiki alergi dan bintik pada kulit, juga untuk ibu selepas bersalin. Oleh sebab itu, Zinc Complex juga disarankan untuk diambil oleh ibu-ibu yang berpantang selain daripada Vitamin yang lain iaitu Vitalea, B Complex dan Vitamin C. Baca kepentingan zinc kepada ibu yang sedang berpantang : BERPANTANG SELEPAS BERSALIN.

Membantu Masalah Jerawat.


Zinc juga sangat berkesan untuk mengecutkan jerawat. Kajian menunjukkan bahawa pengambilan zinc secukupnya akan membantu membaiki radang kulit seperti jerawat. Jadi, kepada mereka yang ada masalah jerawat batu dan yang seangkatan dengannya jangan sedih-sedih lagi. Cubalah Zinc Complex dan rasai perbezaannya sendiri. 

Membantu Masalah Keguguran Rambut. 


Kebanyakan ibu yang selepas melahirkan anak juga yang menyusu badan mengalami masalah keguguran rambut. Dan ada yang mengalami keguguran rambut yang sangat teruk. Pengambilan 1 tablet zink sehari boleh membantu. Untuk mereka yang tidak melahirkan atau menyusu tetapi mengalami masalah keguguran rambut, anda juga boleh mengambil zinc untuk mengatasi masalah ini. Ini kerana zinc akan membantu menguatkan folikel rambut bagi mengelakkan keguguran rambut. Baca TIPS RAMBUT CANTIK DAN SIHAT.

Meningkatkan Kemampuan Seksual Lelaki.


Zink berupaya meningkatkan bilangan sperma yang berkualiti (sperm count). Sperm count yang kurang akan mengganggu kesuburan dan menyukarkan pasangan untuk mendapat cahayamata. Bagi pasangan yang mengalami masalah kekurangan sperm count disarankan mencuba mengambil zink untuk mengatasi masalah tersebut.

Ovulasi Wanita.


Selain lelaki, wanita juga memerlukan zinc unuk ovulasi. Pengambilan zinc juga membantu pengucupan uterus yang mengembalikan daya ketahanannya.
Banyak kan manfaat Zinc Complex ni, dahla harganya murah, banyak pulak kelebihannya tu. Jadi memang patut la laris sangat.
free gluten


Haa..inilah dia rupanya Zinc Complex tu. Harganya? Sangat murah, RM 33.75 sahaja satu botol, dan setiap botol mengandungi 120 tablet. Jimat kan?

Credit to :- Sakinah








**This statements have not been evaluate by the food & drugs administration. these product are not intended to diagnose,treat, cure or prevent any disease**

 BERMINAT UNTUK PERTANYAAN @ TEMPAHAN PRODUK
 BOLEH HUBUNGI SAYA PUAN NURSIMATUN MD YUSOF
 012-3789284 (CALL/SMS/WHATSAPP/TELEGRAM)
 FB PAGE:- MAMA GOJES SHOPPE
EMAIL:- nursimatun@gmail.com

0 comments:

Post a Comment