.

Monday 10 November 2014

Isteri Risau Suami Cari Lain Kerana Dirinya Masih Belum Hamil!



Isteri Risau Suami Cari Lain Kerana Dirinya Masih Belum Hamil!


"Kalau lah rumah ni ada suara bayi menangis....."
"Kalau lah rumah ni riuh rendah dengan anak-anak..."
"Kalau lah sayang dapat hamil..."

Pernah tak dengar dialog-dialog seperti di atas?? Rasanya dialog-dialog ini selalu kita dengar dari pelakon-pelakon televisyen tetapi hakikatnya inilah realiti sebenar yang berlaku dalam masyarakat kita. 

Isteri mana yang tak risau? Isteri mana yang tak sedih? Isteri mana yang tak kecewa sekiranya sudah bertahun-tahun mendirikan rumahtangga tetapi masih belum di kurniakan zuriat. 

Hanya Allah sahaja yang mengetahui isi hati sang isteri. 

Paling sedih jika dapat tahu suami ada ura-ura memasang "cawangan". ya Allah ....makin bertambah kerisauan.. hanya kerana diri masih belum berjaya hamil, suami sanggup mencari yang lain! Nauzubillahiminzalik!

Pernah saya bersembang dengan rakan-rakan facebook yang masih belum berjaya hamil. Bermacam-macam produk yang di ambil. Tetapi rezeki masih belum menyebelahi mereka. 

Paling sedih, ada di antara mereka turut mengadu, kadang-kadang sikap suami nampak mencurigakan. Saya terdetik untuk bertanya. tetapi berhati-hati menyusun ayat. Bimbang hati mereka terguris. 

Bukan semua yang ingin bercerita. Hanya sesetengah sahaja. Kebimbangan ini kadangkala ada asasnya. Siapa yang tak risau kan? Cinta sang suami beralih arah hanya kerana diri masih belum hamil!!! 

Ya Allah... semoga rumahtangga mereka berkekalan. Semoga jodoh mereka berpanjangan. Apa yang boleh saya bantu, hanyalah menyarankan mereka mengambil supplemen dengan konsisten. Seeloknya tetaplah dengan satu-satu produk terlebih dahulu. Jangan ambil bermacam-macam produk. Sukar bagi kita untuk mengetahui keberkesanannya nanti.

Antara produk yang saya sarankan ialah GLA COMPLEX & ZINC COMPLEX sebagai set asas. ini adalah set yang paling asas dan paling bajet. 



Bagi anda yang mempunyai bajet yang agak besar, anda boleh mengambil beberapa jenis vitamin lain sebagai tambahan. Vitamin tersebut ialah Vitamin EB Complex dan jika mampu dan mahukan yang terbaik boleh mengambil Vivix



Testimoni Customer berjaya hamil






Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan sendiri vitamin-vitamin Shaklee ini, anda boleh membuat pembelian terus di dalam talian dengan cara klik sahaja pada link ini>>>


Untuk maklumat dan konsultasi lanjut, anda boleh menghubungi saya di nombor telefon di bawah ini.


**This statements have not been evaluate by the food & drugs administration. these product are not intended to diagnose,treat, cure or prevent any disease** 

 BERMINAT UNTUK PERTANYAAN @ TEMPAHAN PRODUK HUBUNGI SAYA:- NURSIMATUN MD YUSOF CALL/SMS/WHATSAPP/TELEGRAM:- 012-3789284 FB PAGE:- MAMA GOJES SHOPPE EMAIL:- nursimatun@gmail.com Shaklee ID :- 1091465 Shaklee Produk (M) Sdn Bhd [381287-T]

27 comments:

  1. Betul..ramai yang mengalami masalah ini tapi segan nak bertanya..para isteri diluar sana kalau mengalami masalah ini jangan segan bertanya ya..kita ikhtiar dalam pelbagai cara In Shaa Allah akan ada rezeki 1 hari nanti


    Lindungi Jantung Dengan Omega Guard Shaklee

    ReplyDelete
  2. Ramai sebenarnya yang mengalami dilema ni. Sebenarnya, semua ini adalah bergantung pada rezeki dari Allah. Cuma yang penting sebagai manusia kita harus sentiasa berusaha cuba apa cara sekalipun (ikut syariat) untuk dapat baby..InsyaAllah siapa tahu dengan kesungguhan kita tu Allah kurniakan jua akhirnya kan. Saya juga punye customer yg 3 tahun tak punya anak, akhirnya dengan set kesuburan Shaklee, hamil setelah sebulan lebih amalkan set tersebut..Syukur..^_^

    Tips elakkan ambil paracetamol ketika migrain menyerang

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah..penah dpt customer yg hamil lepas consume set kesuburan shaklee

    ReplyDelete
  4. Happy sangat dapat gembirakan orang lain. Ida pun ada customer berjaya hamil amalkan set subur. Alhamdulillah

    Jemput baca: Betulkah Anak Hrithik Roshan Amalkan Ubat Khas untuk Sembuh Penyakit Asthma?

    ReplyDelete
  5. Mmg ramai lgi wanita kat luar sane ade mslh mcm nie tpi selalu redha...blm ade rezeki katanyer.bgi sue...xslh kite iktiar cara lain mcm ambik supplement.sekurang2nya kite berusaha.

    Omega 3 Untuk kecantikan kulit

    ReplyDelete
  6. mengambil suplemen adalah salah satu tanda kita ikhtiar dan usaha..

    VITAMIN C UNTUK CANTIK

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah.dpt membantukan kwn shida sendiri.iktiar dgn set hamil shaklee.kwn shida 3 thun mnunggu cahaya mata..akhirnya ujung tahun ni bakal melahir kan anak..

    ReplyDelete
  8. Jangan cepat putus asa..pasti ada rezeki kita..yang penting ikhtiar

    ReplyDelete
  9. Alamak. Tajuk yang sangat menakutkan. Banyak cara kita boleh ikhtiarkan ye. Antaranya amalkan gla dan zinc..

    CANTIK BAK MODEL

    ReplyDelete
  10. sebelum pasang cawangan, eloklah amik set subur dahulu..

    ReplyDelete
  11. Sedih nyer... Anak pengikat suami isteri, penyeri

    ReplyDelete
  12. Tak salah ikhtiar. Encik suami patutnya faham dan bagi sokongan pada isteri. Kadang bukan berpunca dari isteri. Suami pun patut cek. Sama-sama saling membantu.

    ReplyDelete
  13. seronoknya dengar mereka berjaya hamil setelah beberapa tahun mencuba... alhamdulillah.. bagi sesiapa yang mahu hamil ,boleh lah try ye..

    ReplyDelete
  14. Gla memang sesuai untuk kesuburan wanita...masalah dalaman wanita. Ada perlunya juga suami mengambil zinc untuk tingkatkan kesuburan.
    manfaat buah ciku yang tak anda ketahui

    ReplyDelete
  15. Ish... Memang risau juga. Tamabahan pula ramai pula yang jadi motivator tak bertauliah..

    DILEMA IBU BERSALIN SUKAR UNTUK KURUS

    ReplyDelete
  16. set kesuburan shaklee banyak membantu pasangan menimang cahaya mata.

    ReplyDelete
  17. Nak orderlah set kesuburan ni.buat hadiah hari jadi kakak..Mudahan dia cepat menimang cahaya mata sendiri.Amin


    kebaikkan mandi air sejuk

    ReplyDelete
  18. sekiranya anda menghadapi masalah seperti ini..jgn berdiam diri..ada jalan sebenarnya..

    :: anmashealthcare.blogspot.com ::

    ReplyDelete
  19. Isteri mana yang tak sedih bila belum lagi dikurniakan rezeki anak, zuriat buat suami..yang penting jangan putus asa berdoa dan berusaha..


    Testimoni Hot Lagi Fresh Omega Guard Shaklee

    ReplyDelete
  20. Memang betul, isteri akan rasa rendah diri jika belum dapat melahirkan zuriat. Sama-samalah kita berusaha.
    Jom Sertai Peraduan Beli & Menang

    ReplyDelete
  21. untuk pasangan yang memang ada masalah untuk hamil, seelok2nya dapatkan rawatan kesuburan disamping mengambil suplemen yang membantu kesuburan macam set hamil Shaklee yang sememangnya dah terbukti membantu banyak pasangan yang menginginkan cahaya mata!
    Suplemen dan ibu hamil

    ReplyDelete
  22. Usaha, doa dan tawakkal perlu seiring.. pakej lg dengan sabar dan zikir.. insyaAllah..

    ReplyDelete
  23. jika belum dikurniakan zuriat lg, jgn berputus asa untuk berikhtiar dengan mengambil supplement kesuburan.

    ReplyDelete
  24. sebelum lelaki nak pasang cawangan, elok diri dia pun jalani ujuan kesuburan terlebih dahulu, jangan bebankan sebelah pihak sahaj (isteri), rasanya lelaki pun ada risiko masalah kesuburan terutama golongan yang merokok.

    BAGAIMANA MENCEGAH OBESITI DIKALANGAN KANAK-KANAK

    ReplyDelete
  25. Jangan berputus asa.. Kadang tu dah cuba macam-macam tapi mungkin masa belum mengizinkan lagi. Allah maha mengetahui

    Jom Hidup Sihat Tanpa Ubat

    ReplyDelete
  26. Masalah kesuburan bkn hnya pd wanita tp lelaki juga..so,lelaki jgn lpas tgn dn cri alasan utk kawin lain..

    Minyak ikan terbaik dunia

    ReplyDelete
  27. Jangan salah kan 100% kepada perempuan andai belum mempunyai cahaya mata... Berusaha bersama...pasti mendapat sinar dihujungnya. Janji Allah itu pasti..

    mrskeciksangat.blogspot.com

    ReplyDelete