.

Monday, 17 November 2014

Petua Kempiskan Perut Buncit Selepas Bersalin


Petua Kempiskan Perut Buncit Selepas Bersalin


"Dik, akak dah terdesak sangat-sangat ni!! Sejak lepas bersalin ni, suami akak asyik merungut je pasal badan akak. Menggelebeh sana-sini katanya. Akak malu lah dik. Awak ade ubat untuk kempiskan perut tak?"

Pagi-pagi lagi saya teringat ayat dari seorang kakak ni. Dia menghantar mesej ke nombor telefon saya satu ketika dulu. Dia sememangnya customer lama saya. Bila dapat sms begitu saya dapat rasakan dia benar-benar dalam keadaan terdesak...

Sebenarnya saya pernah menulis tentang Petua Atasi Perut Buncit ni. Tapi kali ini saya ingin kongsikan dengan anda sekali lagi. Ada beberapa info yang mungkin boleh kita guna pakai untuk mengatasi masalah ini.

Bagaimana perut buncit terjadi?

Masalah perut buncit ini biasanya di kaitkan dengan pola pemakanan harian kita yang tidak betul. Kurang melakukan senaman, mengambil makanan melebihi jumlah yang sepatutnya, menyumbang kepada lebihan kalori yang akan di simpan dalam bentuk lelemak.

Inilah yang mengakibatkan perut semakin membuncit dan badan semaking membesar.



Masalah perut buncit ini seringkali di alami oleh ibu-ibu yang baru melahirkan anak terutamanya mereka yang melahirkan anak melalui pembedahan. 

Keadaan selepas pembedahan menyebabkan mereka tidak dapat melalui proses berbengkung seperti ibu-ibu yang melahirkan anak secara normal. Justeru, pengumpulan lelemak akan berlaku di sekitar bahagian perut yang tidak boleh di sentuh itu.



Selain itu, masalah perut buncit ini di katakan berpunca daripada:-

*keturunan
*faktor usia
*tembakau
*keadaan psikologi
*perubahan hormon

Nak petua kempiskan perut ni??


Antara petua yang boleh di amalkan ialah:-

1. Mengamalkan pemakanan yang sihat dan kurang berlemak.
2. Melakukan senaman kardio
3. Mengelakkan minuman berais
4. Makan dengan tertib-elakkan makan terburu-buru
5. Pilih serat yang sesuai
6. Hindari sembelit
7. Minum Air detox
8. Mengambil makanan tambahan shaklee

Antara vitamin Shaklee yang boleh di ambil untuk mengempiskan perut ialah Herblax yang mana ia berfungsi untuk menyingkirkan najis-najis lama yang tersekat. 

Selain itu, anda juga boleh mengambil Omega Guard sebagai ejen untuk membakar lelemak yang terkumpul di badan.

Jangan biarkan lemak semakin menimbun dan suami makin mengeji kita. Jom ubah penampilan sekarang... Badan cantik, suami pun makin sayang.

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan stok vitamin ini, anda boleh membuat pembelian terus pada link ini>>>  Beli Herblax Shaklee. Untuk membuat pembelian ini, kad debit/kredit di perlukan.



**This statements have not been evaluate by the food & drugs administration. these product are not intended to diagnose,treat, cure or prevent any disease** 

 BERMINAT UNTUK PERTANYAAN @ TEMPAHAN PRODUK 
HUBUNGI SAYA:- NURSIMATUN MD YUSOF
 CALL/SMS/WHATSAPP/TELEGRAM:- 012-3789284
 FB PAGE:- MAMA GOJES SHOPPE 
EMAIL:- nursimatun@gmail.com 
Shaklee ID :- 1091465
 Shaklee Produk (M) Sdn Bhd [381287-T]

43 comments:

  1. Memang ramai yang alami masalah ini tetapi malu untuk mencaeritakan pada kawan2.. So, kita cari jalan penyelesaian dengan mengambil supplemen yang di jamin keberkesanannya jika konsisten...

    ReplyDelete
  2. Saya pula amalkan cinch tea Shaklee. Sbb x ambil herblax tu anak masih breastfeeding. Amal cinch tea tu utk segarkan badan, tp dh masuk kotak kelima, perut x buncit dh. Mmg ok lah walaupun anak dh empat eheheh

    ReplyDelete
  3. Herb lax memang sesuai untuk kempiskan perut. Tetapi apabila ibu menyusui nak kurus boleh amalkan pengambilan omega dan lecithin atau dengan alfalfa. InsaaAllah boleh membantu kempiskan perut. Jangan biarkan perut anda menggeleber kesana sini. Memang malu la jawabnya. Bertindaklah segera sebelum lemak dibadan anda bertambah banyak.

    Mengapa peratusan lelaki menemui ajal lebih tinggi daripada wanita

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu, yang menyusu anak ada alfalfa untuk membantu... memang terbaik

      Delete
  4. Replies
    1. Untunglah dapat suami yang tak merungut... tapi masih ramai di luar sana yang kita tak tahu masalah mereka kan :)

      Delete
  5. Omega memang bagus untuk membakar lemak-lemak lama di dalam tubuh. Jika masih menyusukan bayi, Omega bolehlah diambil bersama Alfafa. Hasilnya memang 'awesome'
    Baca Kelebihan Solat Dhuha

    ReplyDelete
  6. Jangan nanti orang ingat kita mengandung lagi gara-gara perut kita buncit sudah. hihii..

    JommSihatDanCantik -> PROSES PERJALANAN PENUAAN KULIT MANUSIA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu yang kita nak kena jaga kan... maluuu... hihi

      Delete
  7. Saya amalkan berbengkung walaupon bukan wktu berpantang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. bagus tu sis... sekarang banyak di jual bengkung moden. Senang nak pakai...

      Delete
  8. Replies
    1. Ya betul. bagi yang berkemampuan boleh ambil yag power sikit kan... hihihi

      Delete
  9. Kalau badan mula berubah bentuk,hmm tak takut ke suami jeling perempuan lain. Hehe cepat dapatkan Shaklee anda.pasti x menyesal

    Tips-memikat-jejaka-pujaan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul sangat2... jom pasang badan dengan shaklee...

      Delete
  10. Herblax memang bagus untuk mengempiskan perut... add lecithin dan alfafa lebih bagus..

    ReplyDelete
  11. Perut buncit memang masalah utama perempuan lepas bersalin..macam saya memang nampak jugak perut ni ha..sekarang saya cuba mengamalkan herblax dan omega harap2 kuranglah perut buncit ni..huhu
    Makanan Yang Boleh Meningkatkan Penghasilan Susu Ibu

    ReplyDelete
  12. Sy juga amalkan herblax.. Alhamdulillah Nampak kesan yg Sgt baik. Boleh ambik bsama cinch tea mix utk hasil yg Mmg anda sndiri tak jangka..Jgn sampai suami merungut..
    Hehe..
    CARA MENDIDIK ANAK MENJADI ANAK SOLEH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu tapi cinch tea masih belum ade stok kan... rugi kalau tak amalkan... hihihi

      Delete
  13. Suami saya ambil set kurus esp, lecithin dan herb lax...dulu tak boleh bersila tapi sekarang dah boleh duduk bersila. Tubuh pun ada rasa ringan sikit.

    ReplyDelete
  14. Ada lagi 1...kena kurangkan garam dan perasa dlm makanan.itu pun menyumbang sedikit sebanyak pada perut buncit

    CARA SHOPPING DI ASTRO

    ReplyDelete
  15. herb lax memang berkesan kalau kita nk kempiskan perut. saya dah cuba, anda bila lg? hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mesti kempis perut sis Jasreena ni kan... terbaik...

      Delete
  16. sebab tu kita kena berpantang betul2...masa berpantang sebelum makan memang kena barut perut supaya kita tidak buncit..alhamdulillah dah anak 3 nie..takde pon masalah perut menggeleber..dan berlapis2...zaman moden nie semasa berpantang boleh ambil suplemen shaklee utk kempiskan perut

    Mengatasi Masalah Haid Tidak teratur

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye betul tu. pantang cara moden sangat mudah tapi yang tradisional tu jangan tinggalkan... betul tak?

      Delete
  17. Perut buncit memang amat memalukan. Apa yang dipakai dibadan semua jadi serba tak kena. Tip-tip menarik didalam entri ini. Amalkan senaman dan pengambilan suplemen yang betul untuk membuang lemak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang malu tambahan lagi kalau suami yang tegur... aduhai...

      Delete
  18. nampaknya lepas ni kena banyak bersenam plak lah, selalu aktivivti bersenam ni dilupakan...

    ReplyDelete
  19. Banyakkan berjalan dalam sehari juga adalah senaman yang baik. Seluruh badan bergerak. Pengambilan supplement juga penting untuk menampung nutrien yang kurang. Supplement juga boleh membantu proses diet kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu. Berjalan pun bagus untuk kesihatan menyeluruh...

      Delete
  20. rasanya itulah la yg paling dirisaukan kalau selepas bersalin, nak kempiskan perut, nanti tak nak la org tanya, 'eh, kau mengandung lagi ke?', ataupun 'dah berapa bulan dah', mesti sentap masa tu, jadi jom buang lemak diperut..

    CARA MENINGKATKAN KONSENTRASI ANAK DAN FOKUS DI DALAM KELAS UNTUK DAPAT STRAIGHT A's

    ReplyDelete
  21. suggestion ini memang terbaikkk untuk mereka yang mengalami nightmares selepas bersalin. TQ sis for the info...

    ReplyDelete
  22. saya amalkan alfalfa selain membantu milkbooster boleh juga untuk kuruskan badan..yang penting konsisten,lakukan senaman juga

    ReplyDelete
  23. Nak cepat kempis perut kena rajin disiplin exercise dan tak lupa ambil suplemen untuk membantu lagi slim dengan sihat

    ReplyDelete
  24. nak kena exercise ni. lemak di bahagian hadapan berlebihan..

    Vitamin C Buatku Jatuh Cinta

    ReplyDelete