.

Saturday 20 September 2014

Set Asthma Shaklee









Penyakit asthma atau lebih di kenali sebagai lelah di kalangan masyarakat Melayu merupakan penyakit immunilogi yang menyebabkan kesukran bernafas. Ini adalah kerana ketika pesakit di serang asthma keradangan atau spasma pada selaput dinding laluan udara menyebabkanbronkiol di dalam paru-paru menjadi sempit. Pesakit asthma mungkin mengalami pernafasan bersiul (wheezing), sesak nafas dan sukar untuk bersenam.


Gejala utama penyakit asthma ini adalah seperti pernafasan bersiul atau berbunyi menunjukkan saluran udara tersekat. Batuk kadangkala dengan kehadiran lendir jernih (clear sputum).

Gejala menjadi semakin teruk apabila menjelang waktu malam atau ketika berjalan. Peningkatan saluran udara akan menyebabkan sesak nafas. 




Ramai di kalangan masyarakat Melayu terutamanya orang-orang tua terdahulu mengamalkan petua-petua untuk mengatasi masalah asthma ini. Ada di antara mereka mengamalkan meminum madu kelulut, memakan hati unta, memakan bawang putih, daun sirih, bunga kenanga, daun pegaga, susu kambing dan banyak lagi..


Antara pantang larang yang perlu diikuti oleh pesakit asthma ialah:-

*Tidak boleh berada di dalam cuaca yang terlalu panas atau terlalu sejuk
*Tidak boleh menghisap rokok
*Tidak boleh ke tempat yang berdebu, berhabuk dan berjerebu
*Tidak boleh membela haiwan yang berbulu seperti kucing, anjing, arnab dan yang seangkatan dengannya kerana di dalam bulu binatang seperti itu terdapat hama yang kita tidak nampak
*Tidak boleh berada di dalam bilik yang ber "air-cond" terlalu lama


Set Asthma yang Shaklee cadangkan kepada pesakit adalah:-

Vitamin C


ESP


Omega Guard

B Complex


Testimoni pengguna set ini yang berjaya mengurangkan asthma:-










Adalah lebih baik anda mengambil makanan tambahan daripada bergantung sepenuhnya kepada ubat-ubatan yang banyak mengandungi dadah. Mengamalkan supplemen Shaklee adalah satu langkah yang bijak kerana supplemen Shaklee sememangnya berasaskan sumber semulajadi yang terbaik.

Anda boleh mendapatkan khidmat nasihat berkenaan set asthma ini daripada saya. 



**This statements have not been evaluate by the food & drugs administration. these product are not intended to diagnose,treat, cure or prevent any disease** 

 BERMINAT UNTUK PERTANYAAN @ TEMPAHAN PRODUK
BOLEH HUBUNGI SAYA PUAN NURSIMATUN MD YUSOF
 012-3789284 (CALL/SMS/WHATSAPP/TELEGRAM)
 FB PAGE:- MAMA GOJES SHOPPE
 EMAIL:- nursimatun@gmail.com

3 comments:

  1. Athma ni orang yang mengalami je rasa macam mana perasaannya. Macam mati hidup semula kadang. Sbb tu sy sllu cadangkan set athma Shaklee utk kawan2..Memang bagus. Sbb selamat tanpa bahan kimia yg blh jd punca kesan jangka panjang..^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu sis... Kesian tengok mak sendiri yang kena. Paling teruk sampai kena admit ward... Jom cegah sebelum parah ... :)

      Delete
  2. Saya pun ada jugak semput.so saya amalkan omega.alhamdulillah kesan yg positif.

    ReplyDelete