.

Tuesday 23 September 2014

Set Jerawat Shaklee Untuk Lelaki






vitaminterbaikku.blogspot.com




Jerawat sememangnya suatu yang menggerunkan bagi setiap orang....

Jerawat bukan hanya tumbuh pada wajah anak gadis atau perempuan sahaja malah remaja dan orang dewasa lelaki juga turut mengalaminya. Banyak punca yang menyebabkan jerawat ini tumbuh. Antaranya ialah hormon, bateria, pemakanan, stress, alat solek, cahaya matahari dan pakaian. Sumber ini saya perolehi dari artikel Doktor Haseenah Punca Terjadinya Jerawat. Oleh itu, seharusnya kaum lelaki menitikberatkan semua aspek tersebut agar jerawat tidak menjadi kritikal. Jangan pandang remeh kepada masalah jerawat ini ya kaum adam! Anda juga perlu tampak hebat dengan wajah yang tampan tanpa JERAWAT!


Apakah vitamin yang sesuai?

Untuk mengatasi masalah jerawat bagi kaum lelaki ini, Shaklee menawarkan beberapa jenis vitamin yang boleh di ambil untuk membantu anda. Antara vitamin yang di cadangkan dalam set jerawat untuk lelaki ialah:- 

Vitamin E
Vitamin C
Vitamin B Complex
GLA


Namun begitu, GLA hanya di sarankan jika jerawat anda adalah di tahap kritikal. 



Vitamin E berfungsi sebagai anti oksidan yang kuat, memudarkan parut-parut akibat jerawat, mengecilkan pori-pori wajah dan banyak lagi khasiatnya yang lain yang boleh anda baca dalam entri  Khasiat Vitamin E saya ini.

Vitamin C pula berfungsi sebagai mencantikkan kulit, mengecutkan jerawat, mencerahkan kulit wajah, memperbaiki masalah stress yang boleh menyebabkan jerawat timbul di muka.

Vitamin B Complex berfungsi untuk mengurangkan stress aytau tekanan. Selain itu, ia juga berfungsi untuk membekalkan tenaga kepada bada kita agar kita sentiasa cergas dan ceria selalu. Untuk mengetahui maklumat lanjut mengenai B complex ini, anda boleh baca Khasiat B Complex


jika anda mempunyai masalah jerawat yang teruk, anda juga di sarankan mengambil GLA. GLA boleh membantu memperbetulkan hormon. Jangan salah anggap ya.. GLA bukan hanya untuk kaum wanita sahaja tetapi ia boleh di ambil oleh kaum lelaki untuk membantu mereka membetulkan hormon. Masalah ketidakstabilan hormon inilah sebenarnya punca pertumbuhan jerawat. Biasanya wajah akan di tumbuhi jerawat yang agak besar saiznya dari biasa atau lebih di kenali sebagai jerawat batu.



Petua untuk mengatasi jerawat


Antara petua yang saya pernah buat pada wajah sendiri ialah:-

1) Wapkan muka dengan air teh
~ Caranya mudah saja. Masukkan air panas ke dalam besen. Kemudian ambil 2 sudu besar serbuk teh. Kacaukan sehingga teh kembang. Ambil sehelai kain tuala. Selubungkan kepala semetara muka menghadap besen air teh yang masih panas tadi. Wapkan muka beberapa minit. Ulangi setiap hari. In shaa Allah jerawat akan makin berkurangan.

2)Buat masker dengan  air basuhan beras yang di ambil patinya.
~ Ambil air basuhan beras yang kali pertama. Rendam semalaman hingga patinya terkumpul di dasar besen. Ambil pati berkenaan dan sapu ke seluruh wajah. Biarkan kering dan kemudian basuhlah ia. Amalkanlah selalu sehingga anda mendapat hasil yang diingini

3) Saya mengambil beberapa tablet Alfalfa Complex. Kemudian tumbuh hingga hancur. Tambahkan sedikit air dan buat seperti masker di wajah. Biarkah sehingga kering dan cuci. In shaa Allah, jika di amalkan selalu, pasti jerawat tidak akan tumbuh lagi.






**This statements have not been evaluate by the food & drugs administration. these product are not intended to diagnose,treat, cure or prevent any disease**

 BERMINAT UNTUK PERTANYAAN @ TEMPAHAN PRODUK 
BOLEH HUBUNGI SAYA PUAN NURSIMATUN MD YUSOF
 012-3789284 (CALL/SMS/WHATSAPP/TELEGRAM) 
FB PAGE:- MAMA GOJES SHOPPE EMAIL:- nursimatun@gmail.com

4 comments:

  1. Ramai yg cari ni..berbaloi sgt cuba

    Nak Shopping Baju Baby? Jom Baca Dulu -->> TIPS MEMILIH PAKAIAN BAYI

    ReplyDelete
  2. nyerinya tgk jerawat nie..cepat2 atasi dgn shaklee.

    JOM baca >>>
    http://superdupersupplement.blogspot.com/2014/09/kehebatan-otak-ciptaan-allah.html

    ReplyDelete
  3. jangan sangka wanita saja nk muka licin..
    btw, hensem pulak mamat kat atas tu...pandai kaktun pilih...kehkeh

    sapa nak beli vitamin shaklee, jom dapatkan dari Pengedar Sah Shaklee Malaysia

    ReplyDelete