.

Friday 19 September 2014

Mee Bandung Muar Resepi Tradisi Turun Temurun


vitaminterbaikku.blogspot.com

Assalamualaikum semua....

Terima kasih sebab masih sudi meluangkan masa menjenguk blog Kak Tun ni. Hari ni nak share pasal satu produk terbaik.. Mee Bandung Muar Warisan Asli turun Temurun

Ini bukanlah cerita hari ini tetapi cerita 2  malam yang lepas. Sebenarnya adik Kak Tun dah lama belikan perencah mee bandung ni tetapi Kak Tun perapkan aje di dalam kabinet dapur. Dari sehari ke sehari Kak Tun bertangguh nak buat. Lama-lama lupa.

Bila terlihat mee nan sebungkus di dapur tu, barulah teringat yang Kak Tun belum mencuba perencah Mee Bandung Muar yang adik belikan. Apa lagi... cepat-cepatlah Kak Tun panaskan air, masukkan perencahnya. Sangat mudah. Cepat pula tu..



Inilah perencah mee bandung yang sedap tu..



Perencah ni memang dah cukup rasanya. Kita tak perlutambah bahan perasa yang lain lagi. Sukatan air untuk membancuhny amatlah mudah. sepaket perencah mee ini hanya tambahkan 4 cawan air sahaja. 

Lauk pauk yang ingin di tambah bergantung pada anda sendiri sama ada mahu masukkan ayam, udang, daging, bebola ikan atau kek ikan. Kak Tun cuma masukkan kek ikan, bebola ikan, sayur sawi dan telur sahaja. itu pun sudah cukup menyelerakan anak-anak Kak Tun

 Taqk percaya??? Tengok gambar anak dara seorang ni... Makan sampai tak sedar Kak Tun rakam gambarnya.

Tengok anak siapa yang makan sampai tak ingat dunia ni.. hihihi...



Anak Kak Tun sampai menambah 2 kali tau. Padahal dialah orangnya yang tak suka makan mee!! hihihi,,,,,

Licin kau....!

Memang mabeles lah. Kalau ada yang berminat nak order boleh hubungi Puan Siti Nor Nanti Kak Tun bagi nombor telefon dia malam ni ye..

Tata....



Untuk tempahan perencah Mee Bandung yang mabeles ni boleh hubungi Puan Siti Nor di 013-9100171




0 comments:

Post a Comment