.

Thursday 25 December 2014

4 Cara Merapatkan Kembali Bahagian Intim Wanita


5 Cara Merapatkan Kembali Bahagian Intim Wanita

Assalamualaikum wbt...

Memang dilema bagi ibu-ibu yang baru melahirkan anak mencari jalan penyelesaian untuk merapatkan kembali anggota intim mereka. Al maklumlah, proses kelahiran secara normal ini bukanlah sesuatu yang mudah. Nyawa di pertaruhkan. Ramai yang bimbang bahagian 'intim' tersebut longgar dan kemutan tidak seperti di awal perkahwinan dahulu.

Masalah bahagian intim yang longgar ini tidak boleh di biarkan begitu sahaja. Ia perlu di rawat dengar segera supaya hubungan suami isteri tidak menjadi dingin. 

Sebagai wanita, kita perlulah mencari dan mendapatkan penyelesaian kepada masalah ini. Rawatan, penjagaan pemakanan dan mengawal emosi amat penting untuk merapatkan kembali bahagian intim ini.

Antara cara yang boleh di amalkan untuk merapatkan kembali bahagian intim wanita ialah:-

Rawatan
Antara rawatan yang sering di buat ialah berurut, bertungku, bertangas, senaman, sauna dan scrub. Kaedah ini di katakan boleh memulihkan kembali bahagian sulit kita. Rawatan secara tradisional pula boleh di lakukan sendiri di rumah. Biasanya ia menggunakan air rebusan daun sirih untuk mencuci bahagian intim tersebut.

Senaman Kagel
Senaman ini penting untuk wanita. Namun begitu ia juga boleh di lakukan oleh kaun lelaki. Senaman ini biasanya di panggil dengan senaman kemutan. 
Cara untuk melakukan senaman ini ialah:-

1. Kemutkan otot pelvik seperti anda mahu menahan kencing
2. Tahan selama2-3 saat
3. Lepaskan perlahan-lahan dan rehat
4. Buat sebanyak 25 kali setiap sesi sebanyak 3 kali sehari
5. Jangan kecutkan otot perut dan punggunmg semasa melakukan senaman ini

Menjaga pemakanan
Ambillah makanan yang sihat dan seimbang. Kebiasaanya selepas bersalin kita di galakkan untuk mengambil biji manjakani yang di katakan boleh menegangkan semula otot-otot di dalam faraj. Anda juga boleh mengamalkan makanan tambahan seperti Alfalfa Complex Shaklee.

Kawal Emosi
Sebagai isteri yang kini telah bergelar ibu, kita haruslah bijak dalam mengendalikan emosi kita. Jangan sesekali mengabaikan tanggungjawab sebagai isteri hanya kerana telah mempunyai si kecil. Kawal emosi anda sebaiknya supaya rumahtangga sentiasa harmoni. Ini kerana emosi yang stabil akan memberikan aura yang positif kepada kita.

Semoga perkongsian saya ini dapat memberi manfaat kepada kita semua..

rujukan:-








**This statements have not been evaluate by the food & drugs administration. these product are not intended to diagnose,treat, cure or prevent any disease**

 BERMINAT UNTUK PERTANYAAN @ TEMPAHAN PRODUK HUBUNGI SAYA:- 
 NURSIMATUN MD YUSOF CALL/SMS/WHATSAPP/TELEGRAM:- 
012-3789284 
FB PAGE:- MAMA GOJES SHOPPE EMAIL:- nursimatun@gmail.com 
Shaklee ID :- 1091465 
Shaklee Produk (M) Sdn Bhd [381287-T]

5 comments:

  1. Info berguna untuk bakal ibu, ibu2 dan semua wanita..alfalfa macam kacip fatimah...

    Tips Awet Muda

    ReplyDelete
  2. Info terbaik untuk wanita yang telah berkahwin. Saya paling suka tips senaman kagel tu, memang selamat dan mudah dibuat oleh sesiapa sahaja.

    Tips Pemakanan Untuk Anak Lebih Pintar

    ReplyDelete
  3. Senama kegel memang femes dan baik untuk diamalkan.

    ReplyDelete
  4. cerita orang pompuan..malu nak masuk!

    ReplyDelete