.

Friday 19 December 2014

10 Tips Untuk Kuruskan Badan Secara Sihat Dan Selamat




Gemuk bukan bermakna tidak cantik tetapi kurus dan sihat adalah pakej yang lebih baik dan sangat diimpi-impikan semua orang lebih-lebih lagi kaum wanita. Namun begitu, sejak akhir-akhir ini nampaknya kaum lelaki juga semakin menjaga bentuk badan mereka. Apakah tips yang sering di amalkan? Nak tahu rahsianya? Jom kita bongkarkan...

Tips untuk kuruskan badan 

Jangan berlapar

Harus diingat bahawa membiarkan diri kelaparan hanya semata-mata untuk menurunkan berat badan adalah mitos yang sangat tidak tepat. Kita tidak perlu berlapar jika ingin kurus kerana makanan yang kita ambil akan membekalkan tenaga kepada badan kita. Sekiranya kita tidak mengambil makanan, tubuh akan mula membakar otot untuk menggantikan makanan. pada masa ini, kadar metabolisma tubuh menjadi rendah. Bila anda tidak tahan lapar, anda akan makan lebih banyak dari biasa.

Minum air putih 8 gelas sehari

Air akan membantu mengurangkan selera makan anda. Sebelum mengambil makanan yang berat, cuba minum air telebih dahulu. pasti anda tidak akan dalam kuantiti yang banyak.

Jangan mengelak dari mengambil sarapan pagi

Mereka yang tidak mengambil sarapan pagi akan cenderung makan lebih banyak. Sarapan pagi amatlah penting untuk membekalkan tenaga seharian kepada kita. Jadi, jangan risau untuk bersarapan kerana ada kajian yang menunjukkan bahawa mereka yang TIDAK bersarapan pagi lebih cenderung untuk menjadi GEMUK.

Elakkan minuman bergas

Minuman bergas sangat tidak elok untuk kesihatan kerana kandungan gula yang terdapat di dalamnya amatlah tinggi berbanding minuman-minuman yang lain.

Kurangkan pengambilan makanan berlemak dan berminyak

Seeloknya di elakkan mengambil makanan yang mengandungi minyak dan lemak yang banyak seperti makanan bergoreng, kek dan sebagainya.

Elakkan mengambil "fastfood"

Ini adalah salah satu fenomena dalam masyarakat kita sekarang. Ramai di kalangan kita terutamanya yang bekerja lebih gemar membeli "fastfood" kerana tidak mempunyai masa untuk memasak di rumah.

Banyakkan mengambil buah-buahan dan sayur-sayuran

Makanan jenis ini mengandungi serat, vitamin dan mineral yang tinggi. Kandungan lemak di dalamnya pula adalah sangat rendah.

Kurangkan pengambilan gula dan garam 

Pengambilan gulan dan garam secara berlebihan akan membuatkan berat badan kita semakin naik. Pengambilan garam yang banyak akan mengakibatkan badan kita menampung kandungan air yang berlebihan.

Lakukan senaman/aktiviti fizikal

Anda boleh melakukan aktiviti seperti jalan cepat, berbasikal, berenang, berzumba atau senaman-senaman lain secara berkala. 


Boleh di amalkan setiap hari untuk membuang toksin di dalam badan.

Ini adalah sebahagian dari tips yang boleh kita amalkan untuk kuruskan badan secara sihat dan selamat. Sebenarnya semua ini adalah di dalam jadual harian kita. Jika kita dapat lakukannya dengan berdisiplin adalah tidak mustahil kita boleh dapatkan berat badan yang kita impikan..

Bagi mereka yang agak sukar untuk mengawal pemakanan, adalah di galakkkan untuk mengambil supplemen bagi membantu menyelesaikan masalah ini. Antara supplemen yang di cadangkan ialah:-

*Omega guard+Herblax+Cinch Shake Mix ( Bakar+Singkir+Bina)

*Lecithin+alfalfa+ESP (Bakar+Singkir+Bina)

Set-set pilihan ini boleh di pilih mengikut bajet yang kita ada. (Boleh dapatkan nasihat secara eksklusif daripada saya untuk membuat pilihan)

Sebenarnya, walau apa jua produk yang kita ambil, disiplin dan pengambilan secara konsisten sangatlah penting. Jika hanya makan sekali-sekala, keputusan yang kita dapati tidak begitu memberangsangkan. 

Nak lihat hasil mereka yang benar-benar konsisten? Jom lihat testimoni mereka yang berjaya di bawah ini:-










Masih berfikir-fikir lagi untuk mencuba supplemen terhebat ini?? 

No...no...no... jangan buang masa anda lagi...

Bertindaklah sekarang!! Anda mampu mengubahnya..

Sekiranya anda memerlukan khidmat nasihat, anda boleh menghubungi saya di nombor telefon yang tertera di bawah..

Konsultasi untuk anda adalah percuma dan ia nya berterusan sampai bila-bila...

Jom hubungi saya sekarang!!

Anda mungkin juga meminati:-


**This statements have not been evaluate by the food & drugs administration. these product are not intended to diagnose,treat, cure or prevent any disease** 

BERMINAT UNTUK PERTANYAAN @ TEMPAHAN PRODUK HUBUNGI SAYA:- NURSIMATUN MD YUSOF CALL/SMS/WHATSAPP/TELEGRAM:- 012-3789284 FB PAGE:- MAMA GOJES SHOPPE EMAIL:- nursimatun@gmail.com Shaklee ID :- 1091465 Shaklee Produk (M) Sdn Bhd [381287-T]

10 comments:

  1. Kalau sesiapa jenis yg komited pada senaman dan pemakanan sihat ditambah pula dengan supplement shaklee,insyallah berat dan kesihatan badan tu akan lebih memberangsangkan..kesannya lebih cpat dan tak smpai setahun entah2 body dah fit mcm anak dara kann

    ReplyDelete
  2. Mudahnya sebenarnya nak slim ni :)

    ReplyDelete
  3. Keazaman memang tinggi nak capai sesuatu bukan takat nak kurus je

    Peluang Perniagaan Dibuka

    ReplyDelete
  4. Memiliki tubuh yang kurus dan sihat adalah impian semua orang..oleh itu apa salahnya anda cuba untuk mengamalkan budaya hidup sihat dan seimbang dan jauh dari lemak yang akan membuat gemuk. Amalkan set buang lemak shaklee untuk dapatkan berat badan ideal dan sihat. Thanks for info kak tun.

    ReplyDelete
  5. nak langsing banyak yg harus dikorbankan..kan kan

    JommSihatDanCantik -> TAK GAMAK NAK TENGOK

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. Jom kurus dengan Set Kurus Shaklee yang selamat dan semulajadi. Yang penting rajin bersenam dan jaga pemakanan.
    Meraikan Anak Autisme

    ReplyDelete
  8. bab air kososng tu kadang2 memang susah nak follow..tang breakfast lak kalau hari busy atau ada program pagi mememng banyak skip makan..

    3 Langkah Untuk Kurus

    ReplyDelete
  9. slim bukan sahaja utk cantik, tetapi juga yang penting sekali ialah sihat

    ReplyDelete