.

Saturday 31 May 2014

[WAJIB BACA!!!!] Petua Awet Muda




Assalamualaikum... Hai gorgeous....

Hari ni saya nak kongsikan dengan anda petua2 menarik yang dapat kita amalkan untuk wajah kita supaya kelihatan awet muda. Siapa yang tak mahu kan??? Pasti semua orang nak agar kelihatan cantik & muda berbanding usia sebenar.

Berdasarkan pembacaan & pencarian saya di google, memang banyak petua yang boleh kita amalkan. Tak susah pun. Ia biasanya berkait dengan kehidupan seharian kita juga. Jadi, jom kita amalkan Petua Awet Muda di bawah ini..

URUTAN WAJAH
Setiap pagi, sebaik sahaja kita bangun dari tidur & sebelum menggosok gigi, urutkan wajah dengan air dari dagu hingga ke dahi dengan diiringi selawat ke atas Nabi Muhammad SAW sebanyak 3 kali. Jika boleh, amalkan urutan ini setiap hari. InsyaAllah, akan ada perubahan pada wajah anda.

AIR DAUN PEGAGA
Ambil daun pegaga sebanyak 2 genggam. Bersihkan & tumbuk hingga lumat. Kemudian, perahkan dengan menggunakan sedikit air. Minum air perahan ini 2 @ 4 kali seminggu.

DAUN INAI
Ambil segenggam daun inai tua & rebuskan dengan kira2 3 cawan air. Minum air rebusan ini 3 kali seminggu. InsyaAllah anda akan kelihatan berseri2.

BERKUMUR@ SEBELUM MANDI & GOSOK GIGI
Sebaik sahaja bangun pagi, jangan terus gosok gigi anda. Sebaiknya berkumur2 dahulu selama 10 saat sambil selawat ke atas Nabi Muhammad SAW sebanyak 3 kali. Bukan sahaja anda akan mendapat wajah awet muda malah ia dapat menyihatkan perut anda & mengelakkan penyakit dalaman seperti gastrik.

LENDIR DAUN LIDAH BUAYA
Ambil 1 @ 2 pelepah daun lidah buaya & kikis lendit tersebut. Masukkan lendir tersebut ke dalam bedak sejuk & gaul sehingga rata. Sapukan pada wajah. Pakailah 2 kali setiap hari. Insya Allah anda pasti akan mendapat wajah yang lebih halus & awet muda.

Selain itu, shaklee juga ada petua tersendiri tau!! Nak tahu rahsia awet muda bersama shaklee??? Jom cuba amalkan petua ini.

MASKER ESP+VITAMIN E+VITAMIN C
Ambil lebih kurang 2 sudu ESP, sebiji vitamin E & sebiji vitamin C Shaklee. Picit isi vitamin E & hancurkan vitamin C tersebut. Tambah sedikit air & gaul sebati. Sapukan pada wajah sehingga rata. Tunggu sehingga kering. Kemudian cucilah hingga bersih. Amalkan 3 kali seminggu. InsyaAllah anda akan merasai perubahan pada wajah.

MASKER ALFALFA
Ambil 3@ 4 biji alfalfa & tumbuk sehingga lumat. Tambahkan sedikit air & sapukan sehingga rata di wajah anda. Amalkan setiap hari. InsyaAllah wajah anda akan lebih halus & mulus seperti awet muda yang anda idam2kan.

Selamat mencuba semua!!! 




BERMINAT UNTUK PERTANYAAN @ TEMPAHAN PRODUK
 BOLEH HUBUNGI SAYA PUAN NURSIMATUN MD YUSOF
012-3789284 (CALL/SMS/WHATSAPP/TELEGRAM)
FB PAGE:- MAMA GOJES SHOPPE
EMAIL:- nursimatun@gmail.com

0 comments:

Post a Comment