.

Sunday 25 May 2014

Anak Susah Nak Makan????







Selalu berperang dengan anak-anak ketika menyuruh mereka makan???

Itu adalah perkara biasa. Namun akan jadi luarbiasa sekiranya anak2 langsung tidak mahu menjamah makanan yang anda masak setiap hari!!!

Bagaimana untuk menangani masalah seperti ini??? Di bawah ini ada beberapa tips untuk menambahkan selera anak anda.

TIPS TAMBAH SELERA ANAK

1. Bertanya kepada anak anda apakah menu hidangan yang ingin dia makan pada hari tersebut. Biasanya dengan memasak menu yang mereka minta akan menjadikan mereka makan lebih daripada biasa.
2. Kenali & ketahui hidangan kegemaran mereka & masaklah pada setiap hari. Cara seperti ini telah saya praktikkan kepada anak2 saya sendiri. Contohnya anak saya yang sulung yang sangat gemarkan Nasi Kerabu. Jadi, apabila saya masakkan menu tersebut, dia akn makan lebih daripada biasa
3. Berikhtiar dengan mencari makanan tambahan untuk anak2. Cara ini saya telah praktikkan kepada anak saya yang kedua & ketiga. Sangat2 memberangsangkan. Saya telah memberikan supplemenet shaklee iaitu mealshake kepada anak2 saya. Syukur alhamdulillah, kini saya tidak perlu memaksa mereka makan malahan anak2 pula yang kerap meminta saya masakkan makanan untuk mereka biarpun hari telah lewat malam. Sangat mengujakan saya sebagai seorang ibu.



Sebenarnya tidak susah menguruskan anak2. Dan saya sangat bersyukur kerana anak2 saya tidak cerewet dalam memilih makanan. Walaupun saya hanya masakkan nasi goreng!!! Sungguh mudah menjaga mereka. Anak anda pula bagaimana????


BERMINAT UNTUK PERTANYAAN @ TEMPAHAN PRODUK
BOLEH HUBUNGI SAYA PUAN NURSIMATUN MD YUSOF
012-3789284 (CALL/SMS/WHATSAPP/TELEGRAM)
 FB PAGE:- MAMA GOJES SHOPPE
EMAIL:- nursimatun@gmail.com

0 comments:

Post a Comment