.

Wednesday 23 April 2014

BUASIR???? PUNCA & CARA MERAWATNYA



 Buasir.....

Berbicara tentang penyakit ni pasti ramai yang dah tahu kondisi @ keadannya yang bagaimana kan?? Rata-rata rakyat di Malaysia ramai yang mengalaminya tak kira lelaki @ perempuan, yang muda mahupun yang tua. Buasir ini sebenarnya terbahagi kepada 2 kategori:-

1. Buasir luaran
2. Buasir dalaman

Jom kita tengok gambar buasir2 tersebut....





Punca2 berlakunya buasir ini adalah di kaitkan dengan tekanan yang meningkat di dalam abdomen yang boleh menyebabkan salur darah meregang & berlakulah pembengkakkan di situ. 

Buasir biasanya terjadi kepada ibu2 yang melahirkan anak. Ini kerana di saat ibu2 meneran untuk mengeluarkan bayi, berlaku tekanan di situ. Otot2 akan bekerja keras. Maka, tidak mustahil dubur si ibu boleh terkeluar & terjadilah buasir. 

Selain itu mereka yang obesiti juga mempunyai risiko untuk mengalami buasir ini. Perjalanan jarak jauh @ terlalu lama juga merupakan salah satu punca buasir boleh terjadi. Duduk @ berdiri terlalu lama akan menyumbangkan kepada berlakunya masalah buasir ini.


SET CADANGAN 



Di sini saya mencadangkan kepada anda set shaklee yang boleh membantu merawat masalah buasir ini. Dalam set ini mengandungi OMEGA GUARD, OSTEMATRIX & ZINC COMPLEX

FUNGSI-FUNGSINYA IALAH:-

*OSTEMATRIX : bantu mengurangkan SEMBELIT dan melancarkan PEMBUANGAN AIR BESAR serta memberi keselesaan kepada anda apabila mengalami luka di bahagian dubur.

* OMEGA GUARD : Baik untuk sendi/otot…Pesakit buasir akan mengalami kesakitan akibat daripada tekanan otot dubur ke atas bengkak tersebut sehingga menyebabkan proses pembuangan air besar menjadi amat perit. Jadi, OMEGA membantu untuk MENGECUTKAN OTOT yang bengkak tersebut.

 *ZINC COMPLEX : Disarankan kepada pesakit buasir yang tahapnya lebih tinggi seperti keluar najis bersama darah dan membuang air besar dengan rasa yang sangat perit. ZINC COMPLEX membantu MENYEMBUHKAN LUKA di bahagian dalam dubur dengan lebih cepat.


PENTING!!!
Air kosong/masak mesti diminum sekurang2nya 3 LITER setiap hari. Anggaran biasa lebih kurang 8-10 gelas besar. Ini adalah untuk membantu mengurangkan gejala sembelit yang yang memburukkan lagi masalah buasir kita.


Sekiranya anda berminat ingin mencuba @ ada sebarang pertanyaan tentang produk2 Shaklee, sila komen pada ruangan @ boleh hubungi saya di 0123789284 PN Nursimatun

Sesungguhnya kita berikhtiar & Allah jua yang mampu menyembuhkannya......


0 comments:

Post a Comment