.

Monday 5 October 2015

Cepat Penat Ketika Hamil? Apa Nak Buat?




Cepat Penat Ketika Hamil? Apa Nak Buat?


Penatnya!! Dah lah bekerja seharian di pejabat, pulang ke rumah nak buat kerja-kerja di rumah lagi. Dengan perut yang makin memboyot ni lagi lah bertambah letih kan?

Saya percaya ramai ibu alami masalah seperti ini. Terutamanya mereka yang bekerja. Kadang-kala situasi sebegini memberi tekanan kepada ibu hamil. Akhirnya, ia memberi kesan kepada si ibu dan bayi yang di kandung.

Kenapa cepat penat?

Antara puncanya ialah:-

1. Tidak bersarapan
2. Tidak cukup tidur
3. Kurang darah (anemia)
4. Tekanan emosi
5. Dehidrasi (tidak minum air putih dengan cukup)
6. Mengambil kafien terlalu banyak

Bagaimana cara mengatasinya?

Untuk mengatasi masalah ini, kita haruslah mengamalkan gaya hidup yang sihat. Di samping itu pemakanan harian juga perlu dititikberatkan. Amalkan pemakanan yang seimbang dari semua aspek zat dan khasiat yang di perlukan.

Tetapi keadaan ini menjadi sukar apabila si ibu bekerja. Adakalanya perasaan letih lebih menguasi diri. Lantas, kita hanya mengambil makanan ala kadar dan tidak menepati jadual pemakanan yang seimbang.

Selain itu, kita boleh mengambil makanan tambahan atau supplemen yang tepat dan bersesuaian dengan wanita hamil. Produk Shaklee sememangnya terbukti berkesan untuk membantu ibu-ibu hamil yang sentiasa sibuk supaya lebih cergas dan bertenaga sepanjang hari.


Yang istimewanya bulan ini shaklee menawarkan Omega Guard pada harga promosi. Selain itu, Vitalea juga boleh ibu-ibu dapatkan secara PERCUMA!!

Harga boleh dirunding bagi yang benar-benar berminat. Segala butiran lanjut, boleh hubungi saya di nombor telefon saya di bawah ini.



**This statements have not been evaluate by the food & drugs administration. these product are not intended to diagnose,treat, cure or prevent any disease**

 BERMINAT UNTUK PERTANYAAN @ TEMPAHAN PRODUK 

HUBUNGI SAYA:- NURSIMATUN MD YUSOF WHATSAPP:- 012-3789284 

Shaklee ID :- 1091465 

Shaklee Produk (M) Sdn Bhd [381287-T]

0 comments:

Post a Comment