.

Friday 21 August 2015

Susut Berat Badan Gara-Gara Stress Dengan Masalah Ruam Pada Bayi!!!Tergaru-garu Sehingga Berdarah! Akhirnya.....??


 Susut Berat Badan Gara-Gara Stress Dengan Masalah Ruam Pada Bayi!!!Tergaru-garu Sehingga Berdarah! Akhirnya.....??



Assalamualaikum... Salam Jumaat semua..

Ada kisah seorang ibu muda yang baru pertama kali melahirkan anak. Berat badan susut mendadak. Memanglah ramai yang susut berat badan selepas melahirkan tetapi kalau terlalu mendadak ni mesti ada sebabnya. Betul tak?

Al maklumlah baru anak pertama. Sama seperti ibu-ibu lain. Masih ramai lagi yang tidak tahu tentang penjagaan bayi. Ada yang tidak membuat persediaan menghadapi situasi-situasi kecemasan atau masalah-masalah yang mungkin di hadapi oleh bayi.

Nak dijadikan cerita, setelah diselidik, rupanya si ibu tadi terlalu stress memikirkan masalah anak yang terkena ruam susu. Bermacam-macam krim beliau cuba namun tidak berhasil.

Si bayi pula asyik merengek kerana ruam tersebut amat merengsakannya. Lagi bertambah kusutlah kepala si ibu. 

Dengan takdir Allah, ada seorang kawan mengesyorkan beliau mengambil krim herbal blend Shaklee. Alhamdulillah, tak sampai seminggu, ruam tadi pulih. Menakjubkan bukan?

Tiada yang mustahil. Semuanya kehendak Allah SWT.. 

Jom saya ceritakan serba ringkas jenis-jenis ruam

Ruam terbahagi kepada 3 jenis iaitu:-

* Ruam susu biasanya terjadi di sekitar bahagian muka bayi seperti di pipi. Kulit pipi kelihatan kemerah-merahan dan bersisik. Ruam ini menimbulkan rasa gatal dan menyebabkan bayi sering menangis kerana tidak selesa.

Ruam susu pada bayi


*Ruam panas merupakan bintik-bintik berwarna merah terang yang biasanya timbul pada kulit bayi terutamanya leher, badan dan lengan.


Ruam panas pada bayi




*Ruam lampin pula paling kerap berlaku. Ia berwarna merah dan amat merengsakan. Ia terjadi di sekitar kemaluan bayi, punggung, kelangkang dan paha bayi.

Ruam lampin



Petua dan cara untuk mengatasi masalah ruam ini.

Antara petua-petua tradisional yang boleh di cuba untuk mengatasi masalah ruam ini ialah dengan menggunakan:-

1. Tepung ubi /tepung kanji. 
Gunakan tepung ini sebagai bedak kepada bayi.

2. Gincu
Pernah dengar mak kita dulu-dulu suruh guna gincu tak? Mesti ada yang pernah kan? Tapi saya tidak menggalakkan anda menggunakannya kerana gincu sekarang banyak terdapat bahan kimia. Mungkin ia akan menambahkan lagi mudarat pada kulit bayi.

Cara untuk mengatasi masalah ruam:-

1. Pastikan  bayi sentiasa dalam keadaan kering
2. Tukar lampin dengan kerap 
3. Cuci punggung bayi dengan air atau sabun
4. Sekiranya bayi menggunakan cloth diaper, jangan cuci dengan sabun sembarangan. Anda boleh menggunakan sabun tanpa bahan kimia shaklee yang mesra alam dan selamat untuk kulit
5. Pastikan air susu ibu tidak terkena pada muka bayi. Jika ada, segera cuci dengan air.

Sebenarnya ada cara lain yang lebih mudah untuk anda atasi masalah ruam pada bayi. Anda boleh mencuba krim ajaib herbal blend shaklee. 

Untuk lihat sejauh mana keberkesanannya, jom kita lihat apa kata pengguna.

#Testimoni 1



#Testimoni 2




#Testimoni 3



#Testimoni 4



#Testimoni 5



#Testimoni 6

Ini merupakan testimoni terbaru!! Pada awalnya, si bayi hanya terkena ruam susu tetapi akibat menggaru, kulit pipi bayi berdarah dan ruam susu makin teruk. 

Mujurlah si ibu cepat-cepat mendapatkan krim herbal blend ini. Akhirnya darah tadi makin kering.. paling menakjubkan, ia sepantas 3 HARI SAHAJA!!




Jadi, ibu bapa yang mempunyai anak yang bermasalah ruam ni, boleh mengunakan Herbal Blend sebagai alternatif yang lebih mudah bagi menyelesaikan masalah. 



Bagaimana nak dapatkan krim serbaguna yang tiada paraben ni?? Hubungi saya di nombor telefon di bawah ye...



**This statements have not been evaluate by the food & drugs administration. these product are not intended to diagnose,treat, cure or prevent any disease** 

 BERMINAT UNTUK PERTANYAAN @ TEMPAHAN PRODUK HUBUNGI SAYA:- NURSIMATUN MD YUSOF WHATSAPP:- 012-3789284 
Shaklee ID :- 1091465 
Shaklee Produk (M) Sdn Bhd [381287-T]

1 comment:

  1. Kesian kat bayi akalu kena ruam sampai berdarah-darah. Hati ibu mana yang tak pilu tengok anak merengek2. Thanks ya sis untuk info di atas.

    ReplyDelete