.

Wednesday 6 January 2016

Sembelit Di Kalangan Orang Dewasa! Apa Perlu Anda Lakukan?


Sembelit Di Kalangan Orang Dewasa! Apa Perlu Anda Lakukan?


Assalamualaikum... wbt

2 hari yang lalu saya mendapat mesej daripada seseorang. Beliau ingin membeli herblax daripada saya. Mungkin di sebabkan kesibukan menguruskan hari pertama persekolahan anak, saya terus bersetuju tanpa bertanyakan terlebih dahulu masalah beliau.

"Salam kak, boleh COD herblax tu petang ni tak? Dalam jam 5.30 saya dah balik kerja"

"Waalaikumussalam. Akak hantar ke rumah awak malam ni boleh tak dik? Hari ni sibuk sikit uruskan hal sekolah anak-anak. Dalam jam 8 malam akak datang. Awak bagi alamat ye dik"

Malam itu terus saya ke rumah beliau. Setelah bertemu mata, barulah saya tahu beliau sebenarnya mengalami masalah sembelit. Katanya lagi 2 ke 3 hari baru sekali membuang. Agak teruk juga masalah belaiu hadapi tu.

Saya mencadangkan agar belaiu ambil bersama lecithin. Jika saya tahu lebih awal masalah belaiu, sudah tentu saya cadangkan juga pengambilan ostematrix supaya dapat membantu melembutkan najis.

Hendak di jadikan cerita, dengan izin Allah, selepas belaiu mengambil 4 biji herblax pada malam itu, belaiu terus dapat membuang air besar, HANYA SELEPAS SETENGAN JAM beliau memakan herblax!!

Subhanallah... Maha Kuasa Allah.. Yang penting kita ikhtiar!! Betul tak?

Ini adalah bukti bergambar, testimoni yang beliau sendiri sms kepada saya.












Sebenarnya masalah sembelit di kalangan orang dewasa ini banyak terjadi. Mungkin kerana kita kurang minum air putih dan juga kurang mengambil makanan yang mengandungi serat menyebabkan ia mudah terjadi.

Untuk mengatasi masalah sembelit ini, kita mestilah meminum air masak sekurang-kurangnya 2 hingga 3 liter dalam sehari.

Mengambil buah-buahan juga boleh membantu mengurangkan risiko terjadinya sembelit.

Sekiranya masalah sembelit tetap terjadi, bolehlah mengambil herblax sebagai salah satu ikhtiar untuk mengatasi masalah tersebut.


Herblax ini bukan sahaja mampu membantu masalah sembelit di kalangan orang dewasa malah ia juga mempunyai beberapa khasiat lain seperti;

1) Menghilangkan perut buncit
2) Membersihkan najis yang telah lama tersekat 
3) Menurunkan berat badan
4) menyingkirkan toksin dalam badan
5) Menghilangkan masalah bau badan

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan herblax ini serta produk-produk shaklee yang lain, boleh hubungi saya di nombor telefon di bawah.. Penghantaran secara COD di sekitar Keramat, Setiawangsa, Wangsa Maju dan yang berhampiran.


 **This statements have not been evaluate by the food & drugs administration. these product are not intended to diagnose,treat, cure or prevent any disease** 

 BERMINAT UNTUK PERTANYAAN @ TEMPAHAN PRODUK HUBUNGI SAYA:- NURSIMATUN MD YUSOF 
WHATSAPP:- 012-3789284 
Shaklee ID :- 1091465 
Shaklee Produk (M) Sdn Bhd [381287-T]

2 comments:

  1. Herb lax memang terbaik untuk atasi sembelit. Cuci usus dan juga atasi masalah penghadaman. Terbaik lah herb lax ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iya betul tu sis nila.. cuci usus kita dari segala kotoran lama.. memang terbaik!

      Delete