.

Wednesday 13 January 2016

Cara Untuk Turunkan Bacaan Kencing Manis...


Cara Untuk Turunkan Bacaan Kencing Manis...


Bacaan kencing manis terlalu tinggi? Kaki hampir kena potong? Nafsu seks makin berkurang? Apa kaitannya? Bagaimana semua ini boleh terjadi?

Untuk pengetahuan anda semua, kencing manis merupakan salah satu penyakit di kalangan rakyat Malaysia yang sangat popular. Ini kerana gaya hidup dan corak pemakanan rakyat Melaysia yang tidak seimbang.

Kebanyakan di kalangan kita memang gemar untuk mengambil makanan yang manis seperti kek, aiskrim, gula-gula, coklat dan bermacam-macam lagi menu yang mengandungi kandungan gula yang sangat tinggi.

Definisi diabetes/kencing manis

Ia adalah satu keadaan di mana tahap gula di dalam darah adalah tinggi dari paras normal. Ia berlaku apabila pankreas tidak lagi menghasilkan insulin atau badan tidak boleh menggunakan insulin sendiri dengan berkesan.


Di Malaysia, satu kajian telah dilakukan pada tahun 1996 di mana di anggarkan 700,000 hingga 900,000 orang dewasa berumur 30 tahun ke atas menghidap diabetes atau dengan nisbah 8 orang bagi setiap 100 orang dewasa menghidap diabetes.

Menakutkan bukan? ia adalah angka yang agak besar ketika itu dan tak mustahil pada tahun 2016 ini ia meningkat berkali ganda.

Tanda atau gejala diabetes;

* haus/dahaga yang berlebihan
* letih
* berat badan menurun
* penglihatan kabur
* otot lemah
* gatal

Gejala lain adalah seperti;
* mengidap penyakit kulit yang berpanjangan
* luka lambat sembuh
* kencing yang kerap
* gatal pada bahagian kemaluan
* rasa kebas

Bagaimana ingin menurunkan bacaan kencing manis

Terdapat rawatan alternatif untuk membantu pesakit kencing manis ini menurunkan bacaan gula darah mereka. Selain mengambil ubat-ubatan yang dibekalkan doktor, pesakit juga boleh mengamalkan supplemen atau yang di panggil makanan tambahan iaitu vivix




Vivix, sejenis minuman kesihatan yang diekstrak daripada bahan semulajadi yang tinggi antioksidan seperti anggur super muscadine, elderberi dan purple carrot. Ianya mempunyai kandungan resveratrol tulen yang tinggi, ellagic acid dan anthocyanin yang diperakui oleh banyak kajian antarabangsa untuk membantu ramai pesakit diabetis mendapat kehidupan yang sempurna semula.
Antara kebaikan Vivix ialah
  • Mengawal kepekatan gula dalam darah. Pengambilan karbohidrat yang tinggi setiap hari boleh menyebabkan kandungan gula dalam darah juga turut meningkat. Polifenol yang terdapat dalam anggur muscadine berfungsi melambatkan penyerapan karbohidrat dalam darah seterusnya menghalang kepekatan gula dalam darah dari terus meningkat.
  • Mencegah ‘insulin resistance’. Kegagalan sel badan memberi respon kepada insulin merupakan punca utama diabetis berlaku. Resviratrol terbukti membantu menjadikan tubuh kita kembali sensitif kepada insulin. Malah, semakin tulen resviratrol, semakin berkesan ianya terhadap kemampuan badan memberi respon. Alhamdulillah, resviratrol yang terdapat dalam Vivix adalah merupakan yang paling tulen sehingga mencapai 98% dan 10 kali ganda melebihi resviratrol yang terdapat dalam minuman kesihatan lain.
  • Mengurangkan komplikasi akibat serangan kencing manis. Anthocyanin membantu mengurangkan kompikasi yang selalu terjadi kepada pesakit. Sebagai contoh, penglihatan pesakit diabetis semakin lama semakin kabur. Pengambilan Vivix secara konsisten akan mengurangkan komplikasi mata kabur.


Testimoni pengguna









Sekiranya anda berminat untuk mencuba vivix sebagai rawatan alternatif, boleh menghubungi saya di nombor telefon di bawah.

Konsultasi khas untuk anda disediakan secara percuma!!






**This statements have not been evaluate by the food & drugs administration. these product are not intended to diagnose,treat, cure or prevent any disease**

 BERMINAT UNTUK PERTANYAAN @ TEMPAHAN PRODUK 
HUBUNGI SAYA:- NURSIMATUN MD YUSOF 
WHATSAPP:- 012-3789284 
Shaklee ID :- 1091465 
Shaklee Produk (M) Sdn Bhd [381287-T]

1 comment:

  1. Kencing manis sangat berbahaya..kita kena atasinya segera.

    ReplyDelete