.

Wednesday 23 September 2015

Kenapa Makan Shaklee Tak Berkesan?


Kenapa Makan Shaklee Tak Berkesan?


Salam semua...

Shaklee ni kalau tidak di landa kontroversi, memang tidak sah orang kata. Setiap bulan ada sahaja kontroversi yang melanda produk-produk Shaklee ni.. 

Tak mengapalah, biarkan sahaja mereka yang "suka mengambil berat" pasal Shaklee itu meneruskan kerja yang tidak mendatangkan faedah itu. Biasanya fitnah-fitnah ini akan berlalu di bawa arus masa. Penat bercerita, diamlah mereka nanti. Betul tak?

Seringkali kita mendengar orang di luar sana bercerita mengenai Shaklee ni... Macam-macam ceritanya.. Tidak berkesan lah..Ada kesan sampinganlah...


Benarkah Shaklee ni tak berkesan?    

Mari kita lihat apa yang menyebabkan mereka berkata yang Shaklee ini tidak berkesan....

1. Tidak mengambil air putih/air kosong/air masak/plain water dengan kadar yang sepatutnya. Air putih haruslah di minum sekurang-kurangnya 8 gelas sehari atau mengikut berat badan masing-masing

Air putih tidak mengandungi kalori dan sangat baik untuk kesihatan kita.



2. Elakkan memakan vitamin Shaklee bersama ubat. Jika anda sedang mengambil ubat-ubatan dari klinik atau hospital, pastikan anda tidak memakannya serentak bersama vitamin Shaklee. Ia seharusnya di jarakkan dalam tempoh masa 2 hingga 3 jam. 

Ini untuk mengelakkan kecelaruan tubuh badan untuk mengesan keberkesanan ubat dan vitamin yang di ambil. Sebaiknya dapatkan nasihat dari doktor terlebih dahulu.

3. Meminum kafien ketika mengambil vitamin Shaklee juga merupakan satu faktor utama mengapa Shaklee tidak berkesan kepada tubuh anda. Pengambilan kafien dan minuman bergas akan menyebabkan hilangnya khasiat vitamin tersebut. Dengan kata mudah, sia-sia sahaja anda mengambil vitamin sekiranya kafien masih anda ambil.

Sekiranya anda memang penggemar tegar kafien, cubalah untuk mengurangkan minuman ini dalam diet seharian anda.. Seeloknya jarakkan masa jika anda mengamalkan vitamin-vitamin Shaklee ini.

4. Mengambil terlalu banyak vitamin serentak dalam satu masa juga boleh menyebabkan kurang keberkesanannya.. Setiap vitamin Shaklee mempunyai jadual makannya yang tertentu. Jadi, nasihat saya, anda perlu mendapatkan produk Shaklee daripada pengedar sah dan yang boleh memberikan konsultasi istimewa sepanjang anda mengamalkan produk ini.

5. Pengambilah vitamin Shaklee juga mempunyai pantang larang tertentu. Sebagai contoh, Vitalea tidak boleh di ambil bersama produk tenusu. Sebaiknya anda dapatkan maklumat lanjut terlebih dahulu sebelum mengkonsumi produk ini. Cari pengedar yang sah dan boleh memberi bimbingan pemakanan kepada anda.






**This statements have not been evaluate by the food & drugs administration. these product are not intended to diagnose,treat, cure or prevent any disease**

 BERMINAT UNTUK PERTANYAAN @ TEMPAHAN PRODUK 

HUBUNGI SAYA:- NURSIMATUN MD YUSOF WHATSAPP:- 012-3789284 

Shaklee ID :- 1091465 

Shaklee Produk (M) Sdn Bhd [381287-T]

0 comments:

Post a Comment