.

Tuesday 31 March 2015

Tips Urus Anak Sambil Berniaga Online


Hai semua... Assalamualaikum... Salam sejahtera...

Menjalankan perniagaan melalui talian atau online ni banyak cabarannya. Terutamanya bagi ibu-ibu yang bekerja makan gaji. Yelah kan, mana nak kerja di pejabat lagi, balik rumah nak uruskan anak-anak lagi, nak melayan pelanggan lagi... Terlalu padat jadual seharian. Ada kalanya masa untuk diri sendiri juga menjadi sangat terhad. 


Tips Urus Anak Sambil Berniaga Online


Masalah utama bagi mereka yang menjalankan bisnes online ini ialah, mereka seringkali mengatakan anak menghalang kerja-kerja mereka. Biasalah kanak-kanak kan? Bila kita pegang handphone, mereka pun mulalah merengek dan akan merampas handphone dari kita.

Bagaimana cara untuk mengatasi masalah anak sering mengambil gadjet untuk urusan bisnes kita?


Antara tips yang boleh kita amalkan ialah, menganggap gadjet kita itu seperti barang peribadi yang lain. Yang mana kita jaga sebaiknya dan tidak membenarkan anak-anak menyentuhnya seperti, alatan jahitan, alatan memasak dan sebagainya.

Tips-tips lain boleh anda lihat dalam video di bawah ini:-

Tips Urus Anak Sambil Berniaga Online from iReach HD on Vimeo.


Seperti kata Puan Lyna Noh dalam video ini, jangan sesekali menganggap anak-anak itu sebagai halangan untuk kita berniaga online sebaliknya, anggaplah mereka sebagai satu suntikan semangat supaya kita boleh berjaya di masa akan datang.


Inginkan perkongsian yang lebih menarik?? Jangan lupa ikuti penulisan saya di masa akan datang... Semoga perkongsian ini, boleh membantu anda menguruskan anak-anak di samping menjalankan bisnes online.. in shaa Allah...


**This statements have not been evaluate by the food & drugs administration. these product are not intended to diagnose,treat, cure or prevent any disease*


BERMINAT UNTUK PERTANYAAN @ TEMPAHAN PRODUK HUBUNGI SAYA:- NURSIMATUN MD YUSOF 
CALL/SMS/WHATSAPP/TELEGRAM:- 012-3789284 
FB PAGE:- MAMA GOJES SHOPPE 
EMAIL:- nursimatun@gmail.com 
Shaklee ID :- 1091465 
Shaklee Produk (M) Sdn Bhd [381287-T]

4 comments:

  1. Bagusnya tips ini Kak Tun, bolehlah amalkan untuk tingkatkan lagi perniagaan online Mek ila ini.

    ReplyDelete
  2. Tips yang dicari2 kak tun, sbb kalau balik umah, gajet memang anak yang conquer! nice sharing...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Susah kan kalau anak2 dh conquer gajet kita. Nak amik semula tak sampai hati... So, kita kena lah pandai2 pujuk diorg tu.. Kena luangkan lebih masa... betul x? :)

      Delete