.

Tuesday 17 March 2015

Cara Atasi Masalah Asma Kronik Supaya Tidak Perlu Bergantung Pada Inhealer Sepanjang Hayat

Assalamualaikum semua...

Apa itu penyakit asma?

Penyakit asma atau lebih di kenali sebagai lelah merupakan penyakit immunilogi yang menyebabkan kesukaran bernafas. Ini kerana ketika pesakit di serang asma, keradangan  dan spasma pada selaput dinding laluan udara pada bronkiol di dalam paru-paru menjadi semakin sempit. Pesakit asma mungkin mengalami pernafasan bersiul (wheezing), sesak nafas dan sukar untuk bersenam.

Cara Atasi Masalah Asma Kronik Supaya Tidak Perlu Bergantung Pada Inhealer Lagi Sepanjang Hayat





Siapa yang berisiko di serang asma?

Asma menyerang tidak mengira peringkat usia. Ia boleh terkena kepada sesiapa sahaja tidak mengira bayi mahupun dewasa. Mereka yang mempunyai sejarah dan latar belakang keluarga yang menghidap asma, lebih berisiko untuk mendapat penyakit ini.

Bagaimana cara mengatasi masalah asma kronik ini?

Salah satu cara yang di amalkan oleh Encik Akmal yang mana beliau merupakan pesakit asma kronik ialah dengan mengambil inhealer. Namun, pengambilan inhealer ini semakin memburukkan keadaan beliau..

Isteri beliau yang tidak sanggup melihat keadaan suami yang semakin teruk ini, membuat carian di google dan akhirnya bertemu dengan Set Asma Shaklee. Jom kita dengar apa kata beliau tentang Set Asma Shaklee ini..


Alhamdulillah, syukur sangat kerana Set Asma ini dapat membantu beliau mengembalikan kehidupan yang dulunya sangat bergantung pada inhealer jika beliau di serang asma.

Tapi kini, alhamdulillah beliau boleh menjalani kehidupan seperti biasa dan melakukan aktiviti bersama anak-anak tanpa merasa letih yang melampau...

Anda pula bagaimana? Masih mahu bergantung dengan inhealer sepanjang hayat??



Sumber:- http://ms.wikipedia.org/wiki/Penyakit_Asma



**This statements have not been evaluate by the food & drugs administration. these product are not intended to diagnose,treat, cure or prevent any disease**

 BERMINAT UNTUK PERTANYAAN @ TEMPAHAN PRODUK HUBUNGI SAYA:- 
 NURSIMATUN MD YUSOF CALL/SMS/WHATSAPP/TELEGRAM:- 012-3789284
FB PAGE:- MAMA GOJES SHOPPE 
EMAIL:- nursimatun@gmail.com 
Shaklee ID :- 1091465 
Shaklee Produk (M) Sdn Bhd [381287-T]

5 comments:

  1. seram dengar bunyi wheez tuu especially masa pesakit asama tidur..masa kecil suami sy mmg ada asma teruk tapi hilang sejak dah besar. Baru2 ni jadi balik dalam 3 4 hari..trauma sy nak tidur

    ReplyDelete
  2. Syukur sangat bila penyakit yang kronik beransur pulih. Thanks to Shaklee :-)

    ReplyDelete
  3. Syukur ada set Shaklee yang mengembalikan kehidupan penghidap asma..Jadi kalau cuaca x menentu pun x la risau sgt

    ReplyDelete
  4. hati pun lebih tenang kan bila orang tersayang sihat dan ceria :)

    ReplyDelete
  5. Asma memang sangat berbahaya kalau tak ditangani dengan baik. Jangan anggap remeh perkara ini. Amalkan set shaklee untuk anda sentiasa sihat dan bebas dari asma.

    ReplyDelete