.

Wednesday, 4 February 2015

Suami Perokok Tegar Membimbangkan Isteri Hamil... Bagaimana Cara Membantu Mereka?


Rokok...rokok...rokok....!!!

Ramai yang mengeluh bila berhadapan dengan situasi ini. Ramai yang naik muak bila nasihatkan suami yang merokok ni tetapi tidak di endahkan.. Bukan makin berkurangan malah semakin menjadi-jadi tabiat merokok sang suami... Si isteri makin bertambah geram...

Suami Perokok Tegar Membimbangkan Isteri Hamil... Bagaimana Cara Membantu Mereka?

Bukanlah nak di kisahkan sangat sekiranya kesan dari merokok itu hanya perokok yang tanggung tetapi yang membuatkan isteri-isteri bising pada suami ialah, mereka dan anak-anak serta orang di sekekliling juga turut mendapat kesan negatifnya. Tambahan pula jika isteri sedang hamil. Sudah tentu mereka perlukan udara yang lebih bersih dan segar.

Sekiranya tabiat merokok ini tidak dapat dikurangkan, maka isteri dan anak di dalam kandungan sudah pasti mendapat impak negatif tersebut. 

Merokok bukan sahaja membazirkan wang malah boleh mengakibatkan penyakit-penyakit yang serius seperti kanser paru-paru, mati pucuk, kanser mulut dan macam-macam lagi.. 


Pernah tak anda di luar sana terutamanya perokok tegar membuat kira-kira mengenai perbelanjaan anda terhadap rokok untuk sebulan? Jika belum , mari saya tunjukkan secara ringkas pengiraannya dan berapakah wang yang telah anda belanjakan untuk rokok selama ini.

Sekotak rokok RM13 (saya kira berdasarkan harga rokok Dunnhill)

Sehari 3 kotak (perokok tegar)

* RM13X3= RM39 sehari
* RM39X30= RM1170 sebulan
* RM1170X12= RM14040 setahun
* RM14040X15= RM210600

Wow!!! Teruja saya melihat angka duit sebanyak itu... Jikalau lah ia ada di depan mata sekarang, apa agaknya yang boleh kita lakukan dengan duit sebanyak itu? Mesti banyak yang kita rancangkan tetapi itu hanyalah angan-angan kita sahaja. Jumlah inilah yang suami kita belanjakan sepanjang tempoh dia merokok. Sedih kan??

Bagaimana caranya untuk bantu suami?

Sebenarnya inilah soalan yang paling di nanti-nantikan oleh para isteri di luar sana. Semua mencari cara bagaimana untuk membantu suami kesayangan masing-masing agar berhenti merokok. Jom saya kongsikan dengan anda caranya..

Antara supplemen yang terbaik di cadangkan untuk membantu para suami agar berhenti merokok ialah dengan mengambil vivix..

Suami Perokok Tegar Membimbangkan Isteri Hamil... Bagaimana Cara Membantu Mereka?

Bagaimana vivix ini boleh membantu perokok tegar berhenti merokok? 

Vivix akan membuatkan perokok berasa rokok semakin tidak sedap dan pahit. Pada awalnya mereka mungkin masih meneruskan tabiat merokok itu tetapi lama-kelamaan mereka akan berasa semakin tidak selesa bila merokok. Inilah yang akan mendorong para suami untuk berhenti merokok selama-lamanya kerana mereka akan rasakan bahawa rokok itu sudah tidak boleh di hisap lagi..

Untuk menambahkan keyakinan anda mengenai keberkesanan vivix ini untuk membantu para suami berhenti merokok, saya kongsikan dengan anda satu video khas perkongsian seorang suami yang dulunya perokok tegar tetapi  telah pun berhenti merokok atas kebijaksanaan isteri beliau memberikan vivix kepadanya.. Jom klik video di bawah untuk mengetahui ceritanya...


                             

Antara testimoni berjaya berhenti merokok







Jangan buang masa dan jangan buang duit lagi... Jom kita bertindak sekarang... Bantulah suami masing-masing jika anda sayangkan mereka...

Sekiranya anda berminat untuk mengetahui dengan lebih lanjut cara mendapatkan produk ini, anda boleh hubungi saya di nombor telefon di bawah..

Bagi mereka yang mempunyai kad debit atau kredit, boleh membuat pembelian terus melalui website Shaklee ini :-







**This statements have not been evaluate by the food & drugs administration. these product are not intended to diagnose,treat, cure or prevent any disease** 

 BERMINAT UNTUK PERTANYAAN @ TEMPAHAN PRODUK HUBUNGI SAYA:- NURSIMATUN MD YUSOF CALL/SMS/WHATSAPP/TELEGRAM:- 012-3789284 FB PAGE:- MAMA GOJES SHOPPE EMAIL:- nursimatun@gmail.com Shaklee ID :- 1091465 Shaklee Produk (M) Sdn Bhd [381287-T]

21 comments:

  1. Syukur suamiku xmerokok..kesian kan isteri yg suminya perokok tegar, camtu ke syg namanya..isk isk isk..wajib try vivix ni bg yg kuat merokok.


    Jemput baca: 15 Tips Penjagaan Bayi Baru Lahir

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bertuah dapat suami tak merokok. Moga2 mereka yang merokok di luar sana dapat berhenti dengan bantuan supplemen shaklee ni...

      Delete
  2. wah duit sebanyak tu boleh naik haji lebih dari sekali!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul3... Boleh bawa mak ayah sekali pergi haji...hehehe

      Delete
  3. Alhamdulillah suami akak tak merokok...kesian kan kalau suami seorang perokok...bukan je bahaya pada diri sediri tapi juga orang lain...memang patut cuba vivix ni

    vivix banyak membantu insan-insan tersayang untuk berhenti merokok

    ReplyDelete
  4. Alhamdulilah.. Ramai yang sudah berjaya berhenti rokok dengan Vivix..

    ReplyDelete
  5. wow bagusnya kalau ada solusi untuk berhenti merokok..

    bajet internet saya sebagai blogger hampir cecah RM100 sebulan dan selama 3 tahun..nasib baik tak merokok..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wah, bagus hero borneo ni... Lelaki idaman borneo ni... hehehe thanks sudi lawat blog saya yg tak seberapa ni... :)

      Delete
  6. Banyak tu duit yang belanjakan untuk rokok...mubazir je kan beli rokok...duit habis ..penyakit pun datang. Marilah berpindah ke gaya hidup lebih sihat...agar masa depan cerah dan juga jauh dari pelbagai penyakit berbahaya. Terima kasih atas perkongsian ini kak tun.
    Sila baca ini juga ya Andakah Anda Tahu Manfaat Sentuhan Kuli Ke kulit Untuk Ibu Dan Bayi Selepas Kelahiran

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama2 Nila... Memang banyak habis duit kan... rugi je... baik beli barang kemas bagi isteri... hehehe

      Delete
  7. Banyak tu duit yang belanjakan untuk rokok...mubazir je kan beli rokok...duit habis ..penyakit pun datang. Marilah berpindah ke gaya hidup lebih sihat...agar masa depan cerah dan juga jauh dari pelbagai penyakit berbahaya. Terima kasih atas perkongsian ini kak tun.
    Sila baca ini juga ya Andakah Anda Tahu Manfaat Sentuhan Kuli Ke kulit Untuk Ibu Dan Bayi Selepas Kelahiran

    ReplyDelete
  8. Saya pun tak suka asap rokok. Memang memeningkan kepala. Jom berhenti merokok untuk gaya hidup yang lebih sihat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan setakat pening... kalau kak tun dah muntah... jom berhenti merokok para suami...

      Delete
  9. Banyak jugak duitbyg dibazirkan.. suami bukan perokok tegar... tetapi saya tetap berusaha untuk mengajar suami berhenti merokok...

    ReplyDelete
    Replies
    1. In shaa Allah niat yg murni tu akan di makbulkan...chaiyok2...

      Delete
  10. Dah macam-macam cara nak kurangkan jumlah perokok dengan kempennya, iklan, produk dan lain-lain. Paling menyakitkan hati kalau ternampak budak sekolah rendah pun dah pandai merokok.

    Anyway good luck with vivix!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selagi mana rokok masih di jual berleluasa selagi itulah ia memberi ruang kepada orang ramai untuk merokok... Memang kena banteras dari akar umbi... memng sedih bila tengok budak2 kecik pun merokok kan... In shaa Allah bg mereka yang mampu, vivix memng jalan terbaik.. thanks sudi lawat blog saya...

      Delete
  11. Suami yang merokok boleh menyebabkan keguguran dan kelahiran pra matang buat isteri. Arwah ayah perokok sehingga menyebabkan serangan jantung tanpa simptom. Sedih time tue saya tak kenal shaklee lagi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu, banyak penyakit datang tanpa di undang... Sebab itu mencegah lebih baik dr mengubati kan aju? :)

      Delete