.

Tuesday 17 February 2015

Perlukah makanan tambahan untuk kanak-kanak?

Assalamualaikum semua... selamat pagi...


Ramai di kalangan ibu bapa hari ini mengalami dilema sama ada ingin memberikan makanan tambahan atau tidak kepada anak masing-masing. Ada sesetengahnya menganggap tidak perlu kerana anak masih kecil dan tiada kepentingan untuk mendapatkan makanan tambahan tersebut.

Tetapi tahukan anda bahawa usia kanak-kanak inilah yang seharusnya kita berikan 'sesuatu' sebagai tambahan untuk membantu tumbesaran mereka? 

Kanak-kanak yang berusia di bawah satu tahun dan masih menyusu susu ibu tidak sesuai di berikan makanan tambahan sebaliknya si ibu lah yang harus mengambil makanan berkhasiat dan makanan tambahan sebagai alternatif untuk membantu anak-anak membesar dengan lebih sihat dan cergas....

Mengapa perlunya makanan tambahan untuk kanak-kanak?

Ya, perlu sekiranya kanak-kanak tidak mendapat khasiat penuh dari pemakanan harian. Cuba kita perhatikan anak-anak masing-masing..Adakah mereka makan makanan berkhasiat yang kita sediakan di rumah seperti sayur-sayuran, buah-buahan, daging, telur, ayam dan sebangainya? Adakah mereka makan dalam jumlah yang sepatutnya di perlukan oleh tubuh badan mereka? Saya yakin, tidak ramai yang betul-betul mendapat khasiat penuh dari pemakanan harian. Oleh itu, mereka perlu di beri makanan tambahan.


Apakah makanan tambahan yang sesuai untuk kanak-kanak?

Menyedari hakikat anak-anak kecil sememangnya susah untuk makan yang berkhasiat, seharusnya ibu bapa mencari jalan penyelesaian untuk menangani masalah ini. Antara makan tambahan yang di cadangkan untuk kanak-kanak berusia setahun ke atas ialah..










Vitalea untuk kanak-kanak






Keempat-empat vitamin ini boleh membantu anak-anak yang bermasalah seperti:-

* Memilih makanan
* Sembelit
* Antibodi lemah
* Sukar fokus dalam pelajaran
* Asthma
* Kurang berat badan
* Sering demam dan selesema

Testimoni pengguna set kanak-kanak pintar shaklee










Sebagai ibu bapa, janganlah terlalu berkira soal duit. Kesihatan anak lebih penting dari segala-galanya. Duit boleh di cari tetapi kesihatan tidak boleh di beli...

Jika anda mampu belikan barangan berharga untuk diri sendiri apalah salahnya berikan anak-anak makanan tambahan yang terbaik. Jika mereka mendapat keputusan yang cemerlang dalam peperiksaan, jarang sakit, anda juga lebih lena tidur di waktu malam..

Anak-anak adalah permata yang tidak ternilai harganya.. Sayangi mereka dengan berikan mereka makanan terbaik..

Sekiranya anda berminat untuk membuat pembelian produk-produk shaklee ini terus melalui talian, anda boleh klik pada link ini:-




**Pembelian ini mesti menggunakan kad debit atau kad kredit.

**Bagi anda yang berminat untuk mendapatkan khidmat konsultasi secara percuma tentang pemakanan, boleh hubungi saya di nombor telefon di bawah.






**This statements have not been evaluate by the food & drugs administration. these product are not intended to diagnose,treat, cure or prevent any disease** 

 BERMINAT UNTUK PERTANYAAN @ TEMPAHAN PRODUK HUBUNGI SAYA:- NURSIMATUN MD YUSOF CALL/SMS/WHATSAPP/TELEGRAM:- 012-3789284 FB PAGE:- MAMA GOJES SHOPPE EMAIL:- nursimatun@gmail.com Shaklee ID :- 1091465 Shaklee Produk (M) Sdn Bhd [381287-T]

6 comments:

  1. Setuju kak tun. Mereka nie sangat perlukan nutrisi tambahan sebab mereka nie sedang membesar. Sayang kalau mak ayah abaikan perkara nie..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu... perlu bekalkan nutrisi sebab pemakanan hari ini tak menjamin khasiat yg mencukupi...

      Delete
  2. multivitamin memang diperlukan untuk kanak-kanak agar mereka membesar dengan sihat dan cemerlang. Jangan sampai anda lewatkan memberi yang terbaik untuk mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya betul... bantu dari awal... kalau dah sakit, takde gunanya lagi kan nila...

      Delete
  3. multivitamin memang diperlukan untuk kanak-kanak agar mereka membesar dengan sihat dan cemerlang. Jangan sampai anda lewatkan memberi yang terbaik untuk mereka.

    ReplyDelete
  4. Memang perlu sekarang ni. Sekarang ni semuanya nak cepat sampai makanan pun tak tau khasiat. Sekurang2nya ibu-ibu dah berusaha yang terbaik untuk si manja.

    ReplyDelete